Ruch handlowców spowodowały dobre wyniki sieci Redbox, w której wypożyczenie filmu na jedną dobę kosztuje tylko 1 dol. Dzięki temu w trzecim kwartale przychody firmy wzrosły 90 proc. do niemal 200 mln dol. zaś zysk operacyjny niemal się podwoił i wyniósł 34,1 mln dol. Cały rynek DVD i Blu-ray stracił w tym czasie niemal 14 proc. Taktyka Redbox nie podoba się też studiom filmowych - Warner Bros., 20th Century Fox i Universal Pictures oskarżają firmę, że zaczyna wypożyczać filmy tylko kilka tygodni po rozpoczęciu ich sprzedaży co znacznie osłabia popyt.
Wal-Mart ogłosił zatem, że nawet nowości jak Star Trek, kolejny Harry Potter oraz Noc w muzeum będzie sprzedawał za 10 dol., znacznie taniej niż w latach wcześniejszych. Zwłaszcza, że kupuje je od studiów filmowych po ok 18 dol. za sztukę. To nie pierwszy przypadek, kiedy obniża ceny detaliczne poniżej kosztów zakupy, ale także sieć Target zapowiedziała, że wprowadzi podobne ceny. Z kolei internetowy Amazon chce je jeszcze bardziej obniżyć nawet do 9 dol.
Analitycy jak Sucharita Mulpuru z Forrester Research podkreślają, że Wal-Mart tym sposobem chce zdobyć dominującą pozycję w kolejnych segmentach rynku.
[i] Los Angeles Times[/i]