Jak dowiedziała się "Rz" swoje marki chce wprowadzić tam Central European Distribution Corporation, czołowy producent i dystrybutor wódki, m.in. w Polsce.
— Prowadzimy wstępne rozmowy dotyczące wejścia do Chin — mówi Katarzyna Płońska, kierownik ds. eksportu w CEDC. Dodaje, że jest za wcześnie, aby podać kiedy to się stanie.
Od pięciu lat w Państwie Środka dostępna jest wódka wyborowa. Obecnie Chiny są jej piątym rynkiem eksportowym — w sumie marka ta trafia na ok. 90 rynków. — Wyborowa jest drugą po Absolucie wódką importową na rynku chińskim. Tempo w jakim rośnie jej sprzedaż nie jest już tak szybkie, jak było tuż po debiucie, ale nadal jest dwucyfrowe — wyjaśnia Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowej.
Firma badawcza Euromonitor International podaje, że sprzedaż wyrobów spirytusowych w Chinach zwiększy się w tym roku o 14 proc., do 27,6 mld dol. W 2011 r. wartość rynku mocnych alkoholi ma sięgnąć na rynku chińskim 36,8 mld dol.
— Potencjał tkwi nie tylko w rynku chińskim. Ze względu na liczbę mieszkańców i rosnącą zamożność atrakcyjne dla producentów mocnych alkoholi są także Indie, mimo że cło jest tam wyższe niż w Chinach — mówi Szumowski. Obecnie Wyborowa przygotowuje się do wejścia do tego kraju.