Przetarg na obsługę dwóch bocznic kolejowych Kopalni Węgla Kamiennego „Piast”, należącej do Kompanii Węglowej, dotyczy umowy trzy letniej. Wygrało go konsorcjum w którym znajduje się PKP Cargo, PKP Cargo Service, PKP LHS oraz Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.

Do tej pory bocznice te obsługiwał Nadwiślański Zakład Transportu Kolejowego. Startował on w tym przetargu, podobnie jak CTL — polski prywatny przewoźnik kolejowy. — Spodziewamy się odwołań od wyniku, a to odsunie w czasie podpisanie umowy — mówi Piotr Apanowicz, rzecznik PKP Cargo.

— To duży przetarg, do którego przywiązywaliśmy spore znaczenie. Szacujemy, że docelowo przy obsłudze tych bocznic zatrudnienie znajdzie ok. 75 pracowników Śląsko-Dąbrowskiego Zakładu PKP cARGO – mówi Marek Zaleśny, z zarządu PKP Cargo.

o największa liczba pracowników skierowana do obsługi bocznic kolejowych spośród dotychczas realizowanych przez PKP CARGO projektów tego rodzaju. Do obsługi bocznicy Elektrowni Łagisza trafi ok. 30 pracowników Spółki, a do obsługi bocznicy KWK „Murcki” – ok. 65 pracowników.

Do końca lutego powinien ostatecznie zostać rozstrzygnięty przetarg na obsługę bocznicy KWK „Brzeszcze”, również należącej do Kompanii Węglowej. Odwołanie od wyniku postępowanie złożyła spółka NZTK. — Pierwszy protest został oddalony, teraz trwa rozpatrywanie kolejnego — podsumowuje Apanowicz. Władze PKP Cargo planują jeszcze w tym miesiącu złożyć oferty w dwóch kolejnych przetargach.