— Wódka jest numerem jeden wśród napojów spirytusowych spożywanych w USA – rocznie sprzedawanych jest 55 mln skrzynek (495 mln litrów — od red.), a liczba ta wciąż rośnie. Przystąpiliśmy zatem do szukania odpowiedniego partnera, który zaopatrywałby nas w produkt z tak ważnej kategorii — komentuje Peter Deutsch, Dyrektor Zarządzający spółki W.J. Deutsch & Sons. Firma ta jest czołowym importerem win i napojów spirytusowych na rynku amerykański.
— Dzięki partnerstwu ze spółką W.J. Deutsch będziemy mogli korzystać z wiedzy oraz doświadczenia w dziedzinie sprzedaży i marketingu, z silnej sieci dystrybucji i relacji sprzedażowych w Stanach Zjednoczonych — mówi Victor Jerez, prezes Wyborowa. Spółka ta, której właścicielem jest koncern Pernod Ricard, zajmuje czwarte miejsce na polskim rynku wódki. Marka Luksusowa należy do niej od niemal dwóch lat. Pernod Ricard przejął ją wraz z szwedzkim koncernem Vin&Spirit produkującym znaną na całym świecie wódkę Absolut.
O rynek amerykański walczy nie tylko Wyborowa. Na początku roku CEDC zawarło porozumienie z Remy Cointreau USA. Firma ta została wyłącznym importerem produkowanej przez CEDC Żubrówki na rynek amerykański. Sukcesy w Stanach Zjednoczonych odnosi już polsko — francuska firma Belvedere. Od stycznia do końca listopada 2009 r. sprzedał tam ok. 5,8 mln litrów Sobieskiego. Było to ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. Belvedere szacuje, że w ciągu najbliższych trzech lat sprzedaż Sobieskiego w USA może sięgnąć poziomu 27 mln litrów litrów.