Największy na świecie producent jogurtów i czołowy producent wody butelkowanej zanotował w ubiegłym roku ok. 2,3 mld euro zysku operacyjnego.

Był on o 7,4 proc. wyższy niż w 2008 r. Przychody Danone wyniosły 14,98 mld euro. Bez uwzględnienia różnic kursowych oraz akwizycji wyniki ten był o 3,4 proc. wyższy niż rok wcześniej.

Wielkość sprzedaży Danone urosła o 5,2 proc. Największy wzrost zanotował jego segment odżywek (o 10,7 proc.), najmniejszy żywność dla niemowląt (4,2 proc.). Regionem, gdzie sprzedaż francuskiego koncernu rosła najszybciej — o niemal 11 proc. — była Azja. W Europie Danone zwiększył ją o 2,2 proc.

Danone nie podał wyników zanotowanych w Polsce. W 2008 r. jego przychody wyniosły ok. 1,56 mld zł. Francuzi są w naszym kraju czołowym producentem jogurtów i deserów mlecznych. Należąca do nich marka Żywiec Zdrój jest liderem polskiego rynku wody butelkowanej. Po spadku na początku notowań akcje Danone zdrożały 1,8 proc., do 41,72 euro.