– Nasi partnerzy w dystrybucji bardzo teraz potrzebują promocyjno-reklamowego wsparcia sprzedaży – podkreślał jesienią ubiegłego roku Jean-Noel Divet, prezes L’Oreal Polska, lidera branży kosmetycznej zarówno pod względem udziałów w rynku, jak i wydatków na reklamy. Jak wynika z najnowszych danych firmy badawczej Expert Monitor, L’Oreal zrealizował w ubiegłym roku zapowiadany przez prezesa wzrost inwestycji w marketing i reklamę; były one prawie o 30 proc. większe niż rok wcześniej.
Badania Expert Monitor wykazują, że prawie wszyscy najwięksi dotychczas reklamodawcy z branży kosmetycznej zwiększyli w ubiegłym roku wydatki na promocję. To głównie dzięki nim inwestycje reklamowe kosmetyków wzrosły wtedy o 6,5 proc., do prawie 1,7 mld zł, bijąc swój rekord z czasów prosperity.
[wyimek]470 mln zł wyniosły cennikowe wydatki na reklamę L’Oreal Polska w 2009 r.[/wyimek]
Kategoria środków do pielęgnacji ciała utrzymała też w ubiegłym roku drugą (po żywności) pozycję wśród najsilniej reklamowanych produktów w telewizji – wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Firma szacuje, że wydatki na telewizyjną promocję kosmetyków wzrosły w minionym roku o jedną siódmą, do 1,2 mld zł.
Co prawda są to wydatki cennikowe, które nie uwzględniają wyższych w czasach kryzysu rabatów, ale spora część firm mówi też o wzroście realnych nakładów. Choćby dlatego, że producenci i dystrybutorzy nowości nie rezygnowali z wprowadzania nowych produktów (to one są najczęściej promowane).