Kapelusze z basenowym makaronem. Tak gastronomia dba o dystans

Niemiecka kawiarnia wie, jak sprawić, by klienci zachowywali odpowiedni dystans od siebie. A to tylko jeden ze sposobów.

Aktualizacja: 15.05.2020 17:28 Publikacja: 15.05.2020 17:10

Kapelusze z basenowym makaronem. Tak gastronomia dba o dystans

Foto: Facebook

Niemcy już od zeszłego tygodnia mogą cieszyć się kawą czy obiadem poza domem. Jednak nie oznacza to, że nie muszą zachowywać odstępu i pomysłowi właściciele lokali gastronomicznych radzą sobie z tym w różny sposób. Jedni, jak w sklepach, malują odpowiednie linie, a inni korzystają z bardziej efektownych (i efektywnych sposobów). Na przykład Cafe&Konditorej Rothe w Schwerin postanowiła wyposażać klientów w kapelusze z basenowymi makaronami, które dokładnie wyznaczają dystans.

Z kolei restauracja w Amsterdamie postawiła na zaciszny i intymny charakter posiłków poza domem i zbudowała przeszklone budki – każda mieści jeden stolik i gwarantuje dystansowanie się od innych klientów oraz nieco prywatności.

Z kolei w Japonii, w Tokio, powstała Social Distancing Cafe, która może służyć za modelowy przykład skrajnie oddzielającego ludzi od siebie dystansowania społecznego. Ma 25 miejsc przy 25 stolikach, a klienci muszą dezynfekować ręce przed wejściem oraz mogą ściągać maseczki tylko po to, by się napić. Zakazane są też rozmowy.

Od 18 maja będą znów mogły działać polskie lokale gastronomiczne i bary. Zobaczymy, jak będą wspierać w zachowaniu dystansu swoich klientów.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!