Chcą sprzedawać swoje produkty w wielomilionowych nakładach. I mają na to spore szanse.
CD Projekt, największy polski producent i wydawca gier komputerowych, może na swoim koncie zapisać kolejny sukces. „Wiedźmin 2”, gra oparta na prozie Sapkowskiego, zdobyła prestiżową nominację dla najlepszej gry komputerowej na kończących się w niedzielę 22 sierpnia największych na świecie targach gier komputerowych w Kolonii (Gamescom). Największy niemiecki magazyn dla graczy „PC Games” uhonorował ją ponadto tytułem najlepszej gry na komputery PC (podobny tytuł zdobyła też gra „Diablo 3”). O nagrody i nominacje w Kolonii walczyło ponad 500 wystawców z 33 krajów. Targi odwiedziło ćwierć miliona widzów.
[wyimek]87 mld dol. wyniesie, wg PwC, wartość światowego rynku gier wideo w 2014 r.[/wyimek]
Przedstawiciele CD Projektu (spółka jest własnością giełdowego Optimusa) są przekonani, że przekuje się to na sukces finansowy. Nie chcą co prawda zdradzić, ile egzemplarzy gry zamierzają sprzedać ani jakich zysków oczekują z „Wiedźmina 2” (gra wejdzie do sprzedaży wiosną 2011 roku), ale przyznają, że będą one wielokrotnie większe niż w przypadku jego poprzednika. „Wiedźmina”, który trafił na rynek w 2007 r., kupiło do tej pory 1,5 mln klientów, a firma zarobiła na nim już 9 mln zł.
CD Projekt nie był jedynym polskim producentem na targach w Kolonii, który prezentował swoje gry. Fani chętnie odwiedzali również stoisko Techlandu, którego „Call of Juarez” znalazł do tej pory 1,5 mln klientów z całego świata. Gorące oklaski zbierał także „Bulletstorm”, nad którym pracuje spółka People Can Fly. Należące obecnie do Epic Games studio jest autorem pierwszego polskiego sukcesu na światowych rynkach. „Painkillera”, który zadebiutował jesienią 2004 r., kupiło 300 tys. użytkowników.