Aktualizacja: 25.05.2020 11:12 Publikacja: 25.05.2020 11:12
Foto: Bloomberg
W pierwszym kwartale 2020 r poziom zanieczyszczenia powietrza nad Rosją zwiększył się o 57 procent w ujęciu rocznym. Rosgidromet - państwowa inspekcja hydrologiczno-meteorologiczna odnotowała 44 przypadki wysokiego poziomu zanieczyszczenia powietrza (normy przekroczone kilkadziesiąt-kilkaset razy), pisze gazeta RBK. Tak trującego powietrza nie było nad Rosją od początku prowadzenia szczegółowych pomiarów, czyli od pięciu lat.
Najbardziej zanieczyszczone nie były największe miasta Rosji, ale regiony z przestarzałym postkomunistycznym przemysłem. Na czele znalazła się Buriatia, gdzie w Ułan-Ude i Selinginsku trują wielkie kombinaty celulozowo- papiernicze. Na drugim miejscu jest Zabajkale a na trzecim Kraj Krasnojarski. Tam winne są stare węglowe kotłownie i transport drogowy - w tych dalekowschodnich regionach zimy są długi, a kierowcy nie włączają silników w swoich autach, by nie zamarzły. Poważnie truje też rafineria Łukoilu w Uchcie stolicy Republiki Komi.
Zamrożone na terenie Wspólnoty gotówka i papiery wartościowe oligarchów objętych sankcjami oraz rosyjskich państ...
Telewizja Russia Today - propagandowa tuba rosyjskiego reżimu, dostała w minionym roku rekordową kwotę pieniędzy...
Już trzy czwarte firm w Unii osiągnęło w 2024 r. co najmniej podstawowy poziom wykorzystania technologii cyfrowy...
Upadłe Rafako i Hutę Częstochowa dotychczas łączył jeden, wspólny sposób ratowania poprzez udział spółek Skarbu...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Blisko połowa Polaków nie widzi swojej drogi zawodowej w prowadzeniu własnego biznesu, choć ponad 80 proc. uważa...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas