Te, którymi dysponował wygasły. Spółka uzyskała już decyzje środowiskowe, prace budowlane powinny rozpocząć się w pierwszym kwartale 2011 roku.
— Jeżeli prace nie rozpoczną się do początków marca przyszłego roku, dworca nie uda się zbudować na mistrzostwa Euro 2012 — mówi „Rz” Jacek Prześluga, wiceprezes PKP odpowiedzialny za dworce kolejowe. Jak dodaje inwestor prywatny z którym PKP podpisała umowę na realizację inwestycji nie jest zobowiązany dotrzymać tego terminu. — Na razie prace są realizowane zgodnie z harmonogramem przyjętym przez inwestora.
TriGranit jest węgierską firmą, która posiada doświadczenie w realizacji inwestycji w ramach partnerstwa publiczno — prywtanego. Podobnymi referencjami dysponuje francuski deweloper Nexity, z którym wciąż trwają negocjacje umowy na budowę dworca Warszawa Zachodnia. — Rozmowy trwają już ponad dwa lata, inwestor ich nie pospiesza — mówi Prześluga. Powodem nie podpisania dokumentów do tej pory mają być problemy firmy ze zdobyciem niezbędnego finansowania. To właśnie dlatego tez PKP nie podpisała umowy na zagospodarowanie dworca Warszawa Wschodnia, Chętnych zgłosiło się kilka firm — wszystkie miały problemy z uzyskaniem kredytów na inwestycje.
— W pierwszej kolejności zostanie wybudowany budynek dworcowy w Warszawie Zachodniej. To nie zajmie więcej niż pół roku — przekonuje Prześluga.
W przyszłym roku mają rozpocząć się prace budowlane na dworcu w Sopocie. — Prowadzimy negocjacje z dwoma firmami, w ciągu kilku tygodni powinniśmy wybrać tego z którym podpiszemy umowę — mówi „Rz” Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. — Mamy już wynegocjowane wszystkie porozumienia z PKP i wstępne umowy z kolejową spółką na zakup gruntów — dodaje Karnowski. Ich pozyskanie sfinansuje wybrany inwestor prywatny.