Zimowe wycieczki sprzedają się dobrze

Biura podróży zwiększyły sprzedaż wyjazdów zimowych. Popyt na letnie jest jednak słabszy, niż oczekiwano

Publikacja: 30.12.2010 02:41

Zimowe wycieczki sprzedają się dobrze

Foto: Bloomberg

Najpopularniejsze nie są góry, lecz Egipt. Głównym atutem okazuje się cena: tygodniowy pobyt można było wykupić już za 1,5 tys. zł. Sylwestrowym hitem okazała się także Tunezja (od 2,3 tys. zł wzwyż), Cypr, a także Wyspy Kanaryjskie (od 3,5 tys.). Można więc przypuszczać, że wyjazdy na narty Polacy organizują sobie sami. Tym bardziej że rośnie liczba wycieczek do odleglejszych regionów Afryki (siedem dni w Kenii w okresie 25 grudnia – 2 stycznia można kupić za 5 – 7 tys.) oraz Karaibów i Ameryki Południowej.

Tegoroczny sezon świąteczno-sylwestrowy okazał się lepszy niż w ubiegłym roku. Więcej wyjazdów sprzedał m.in. Exim Tours. – Mamy w tym roku bogatszą ofertę – mówi prezes firmy Abdelfettach Gaida. Tour-

operator wprowadził dodatkowe kierunki, m.in. Wenezuelę. Za 11-dniowy wyjazd trzeba zapłacić ok. 6 tys. zł. Tańszy jest sylwestrowy tydzień na Dominikanie – od 4 tys. wzwyż.

Sprzedaż noworocznych wyjazdów zwiększył także Rainbow Tours. – W porównaniu z ubiegłym rokiem mamy 17-procentowy wzrost. Praktycznie wszystko zostało sprzedane – informuje wiceprezes spółki Remigiusz Talarek. Miejsc nie ma już również Oasis Tours. – Skończyły się miesiąc temu – mówi prezes Grzegorz Karolewski.

Ale dla branży sylwester to margines. Biura kończą właśnie pierwszy okres sprzedaży wycieczek letnich. Tymczasem tu, choć branża spodziewała się znacznego wzrostu, jest gorzej. Rainbow, który z końcem roku zamyka obecną promocję, zwiększył co prawda sprzedaż, ale tylko o ok.

5 proc. Równie skromny wzrost odnotowała Itaka, która przed rokiem w przedsprzedaży pobiła swój dotychczasowy rekord. – Zważywszy na wyniki konkurencji, powinniśmy być zadowoleni – uważa wiceprezes Piotr Henicz. W Oasis natomiast przyznają, że wyniki są poniżej oczekiwań. Podobnie w Exim Tours: – Nie jest rewelacyjnie – komentuje prezes Gaida.

Biura spodziewają się jednak wzrostu popytu w styczniu. Liczą także na wzmocnienie złotego, bo dzięki temu mogłyby obniżyć cenę lub zyskać na marży. Część touroperatorów już wcześniej zresztą zapowiedziała, że wycieczki w lecie 2011 r. będą tańsze, a na obniżki – prócz spodziewanych korzystniejszych relacji walutowych – miała także wpłynąć redukcja kosztów. Spadki cen zapowiedziały m.in. TUI (o ok. 15 proc.) i Triada.

Jednak według Łukasza Neski z Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl obniżki cen może hamować słabnąca konkurencja, bo z rynku wypadły Orbis Travel i Selectours. Po ich bankructwie Polacy mogą ufać przede wszystkim markowym biurom o wyrobionej pozycji. A taka sytuacja mogłaby sprzyjać dyktowaniu cen.

Najpopularniejsze nie są góry, lecz Egipt. Głównym atutem okazuje się cena: tygodniowy pobyt można było wykupić już za 1,5 tys. zł. Sylwestrowym hitem okazała się także Tunezja (od 2,3 tys. zł wzwyż), Cypr, a także Wyspy Kanaryjskie (od 3,5 tys.). Można więc przypuszczać, że wyjazdy na narty Polacy organizują sobie sami. Tym bardziej że rośnie liczba wycieczek do odleglejszych regionów Afryki (siedem dni w Kenii w okresie 25 grudnia – 2 stycznia można kupić za 5 – 7 tys.) oraz Karaibów i Ameryki Południowej.

Pozostało 80% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?