Jak wynika z wstępnych i nie audytowanych danych za 2010 r. niemiecki koncern handlowy Metro AG jego obroty za 2010 r. wzrosły 2,6 proc. do 67,3 mld euro. Dane na temat wyniku netto firma poda dopiero pod koniec marca podobnie jak swoje przychody w poszczególnych krajach w tym w Polsce, gdzie jest drugim detalista na rynku.

- Patrząc wstecz był to dla nas udany rok - stwierdził prezes Eckhard Cordes. W 2009 r. ten trzecia co do wielkości firma handlowa na świecie otworzyła 80 sklepów, a w ubiegłym już 100 w 25 krajach.

To właśnie ekspansja zagraniczna pozwoliła na wzrost, sprzedaż na wciąż najważniejszym rynku niemieckim spadła bowiem w porównaniu do 2009 r. o 1,4 proc. do 26,1 mld euro. W Europie Zachodniej wzrosła 2,8 proc. do 21,5 mld euro zaś we Wschodniej 7,1 proc. do 16,9 mld euro. W Azji wzrost wyniósł aż 17,1 proc. ale ten region wygenerował jedynie 2,7 mld euro.

Jeśli chodzi o wyniki poszczególnych sieci grupy to hurtownie Makro zyskały w ujęciu rocznym 1,6 proc. do 31,1 mld euro, hipermarkety Real 1,8 proc. do 11,5 mld euro, elektroniczne Media Markt i Saturn 4,3 proc. do 20,8 mld euro zaś domy towarowe Kaufhof 1,3 proc. do 3,6 mld euro.