Surowy styl wersji X-Tech podkreśla kolorystyka. Auto dostępne będzie w dwóch barwach nadwozia – Nara Bronze oraz Zermatt Silver. Obie występują w połączeniu z kontrastującym czarnym wykończeniem dachu, opraw reflektorów i nadkoli. Taki sam kolor mają 16-calowe felgi Saw Tooth.
Wnętrze Defendera, w zależności od wybranego lakieru nadwozia, może być dwukolorowe (Ebony i Almond w wersji Nara Bronze) lub jednobarwne (Ebony w Zermatt Silver). Tapicerka Defendera X-Tech została uszlachetniona dzięki wykonanym ze skóry zagłówkom, a kontrastowe szycia na fotelach, podłokietniku i kierownicy podkreślają surowy charakter auta. Panel środkowy wykończony jest lakierem w kolorze nadwozia.
Defender X-Tech będzie dostępny w wariantach 90 Hard Top oraz 90 i 110 Station Wagon oraz pakietem dodatkowych akcesoriów m.in. zwiększających możliwości terenowe auta.
Zaprezentowany model wyposażony został w 2,4-litrowy silnik wysokoprężny wytwarzający moment obrotowy na poziomie 360 Nm.
W Polsce wersję X-Tech będzie można kupić w marcu.