Firma Neinver podała właśnie, że w jej europejskich centrach outletowych w pierwszym półroczu wzrosła 7 proc. do i przekroczyła 14,5 mln. W tym okresie obroty tych obiektów wyniosły 300 mln euro, co stanowi 15 proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem 2010 r. Rośnie lojalność konsumentów, którzy wracali do centrum średnio od 13 do 15 razy w ciągu roku, a 75 proc. dokonało zakupów. Outlety przyciągają cenami niższymi co najmniej o 30 proc. a Nawet o 70 proc. od tych z centrów handlowych. Sprzedają rzeczy pozostałe po wyprzedażach czy serie próbne.
Hiszpańska grupa jest wiceliderem rynku centrów outletowych w Europie. Zarządza obecnie 260 tys. mkw. powierzchni handlowej, a zgodnie z planami do 2013 r. ma się podwoić. Wtedy ma zostać europejskim liderem, z prawie 17 proc. udziałem w rynku centrów outlet. W Polsce firma ma trzy obiekty pod nazwą Factory. W pierwszym półroczu odwiedziło je ponad 1,5 miliona osób. Wzrost wskaźnika odwiedzin wyniósł 6%, a łączna sprzedaż 49 mln euro, czyli 5 proc. więcej w porównaniu z pierwszą połową 2010 r.
- Bardzo dobra i zgodna z oczekiwaniami sprzedaż w pierwszej połowie roku dowodzi, jak istotne dla strategii jest zaangażowanie we współprace z najemcami i budowanie lojalności wśród konsumentów – mówi Barbara Topolska, dyrektor generalna Neinver Polska.
Największe centrum firmy w Niemczech, o powierzchni handlowej 30,3 tys. mkw., miało w pierwszej połowie roku 1,5 miliona gości, 30 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2010 r. Sprzedaż przekroczyła 60 mln euro, co stanowi wzrost o 28 proc.
W Hiszpanii cztery centra miały ponad 5 mln odwiedzin, czyli o 8 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Sprzedaż wzrosła do 80 milionów euro, czyli o 10 proc. więcej. Z kolei na rynku włoskim wskaźnik wizyt zwiększył się o 5 proc. do 3 mln. Przełożyło się to na 18 proc. wzrost sprzedaży do 93,5 mln euro. Portugalia zwiększyła sprzedaż o około 10 proc. do 30 mln euro.