Wymagający klient dziś i w średniookresowej perspektywie nie będzie mógł całkowicie przejść na usługi mobilne i platforma przewodowa będzie wiodąca – przekonywał Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska, trzeciej pod względem liczby abonentów sieci kablowej w kraju.
Tak odpowiadał pytany, czy kablówka (ma 725 tys. abonentów) umożliwi klientom korzystanie z telewizji poza domem. Tą drogą idzie Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Cyfrowego Polsatu i Pol-komtelu. Strategia grupy to sprzedaż multimediów bez względu na platformę technologiczną. Rogowski przyznał, że kablówki wprowadzają pakiety telewizyjne na potrzeby Internetu, ale by z nich korzystać poza domem, potrzebny jest dostęp mobilny. To dodatkowy wydatek.
100 tysięcy o takim rocznym przyroście bazy abonentów Internetu myślą Multimedia Polska
Według Rogowskiego dopiero konsolidacja branży doprowadzi do powstania operatora o pełnej ofercie. – Rynek będzie szukał fuzji i partnerstw, które umożliwią dostarczenie programów telewizyjnych za pośrednictwem różnych technologii – stwierdził. Plan Multimediów to agresywna walka o abonentów stacjonarnego Internetu. – W tym roku celujemy w 40 – 50 tys. nowych abonentów Internetu. Chciałbym podwoić tę liczbę w 2012 r. – mówił prezes. W ten sposób za rok firma może obsługiwać 0,5 mln użytkowników dostępu.