Na oferty w ogłoszonym wczoraj przetargu  GDDKiA czeka do  9 stycznia. Trasa ekspresowa nr 8  z Marek do ul. Powązkowskiej ma powstać w ciągu 27 miesięcy , ma mieć po pięć pasów ruchu w obu kierunkach.

Ogłoszenie przetargu na inwestycje, której wartość szacowana jest nawet na 1 mld zł było możliwe dzięki uzyskanym na innych przetargach drogowych oszczędnościom. To jedno z ostatnich postępowań  na wybór  wykonawcy polskich dróg, jakie ogłasza rząd.  Dostępne pieniądze unijne na lata 2007 – 2013 już zostały rozdysponowane. Obecnie trwają prace warte ok. 68 mld zł.

Większość  z nich zakończy się w roku przyszłym i 2013.

Do końca 2013 roku ma trwać  warta 1,1 mld zł budowa dwóch, w sumie 23 km odcinków trasy ekspresowej nr 17, czyli północnowschodniej obwodnicy Lublina.  Kontrakt dostała hiszpańska  firma Dragados.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów (na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19) oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa (z rezerwą pod docelowy trzeci pas). W ramach prac kontraktu powstanie  30 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie   obszaru Natura 2000. Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na oddanie trasy do użytkowania kierowcom.