Na oferty w ogłoszonym wczoraj przetargu GDDKiA czeka do 9 stycznia. Trasa ekspresowa nr 8 z Marek do ul. Powązkowskiej ma powstać w ciągu 27 miesięcy , ma mieć po pięć pasów ruchu w obu kierunkach.
Ogłoszenie przetargu na inwestycje, której wartość szacowana jest nawet na 1 mld zł było możliwe dzięki uzyskanym na innych przetargach drogowych oszczędnościom. To jedno z ostatnich postępowań na wybór wykonawcy polskich dróg, jakie ogłasza rząd. Dostępne pieniądze unijne na lata 2007 – 2013 już zostały rozdysponowane. Obecnie trwają prace warte ok. 68 mld zł.
Większość z nich zakończy się w roku przyszłym i 2013.
Do końca 2013 roku ma trwać warta 1,1 mld zł budowa dwóch, w sumie 23 km odcinków trasy ekspresowej nr 17, czyli północnowschodniej obwodnicy Lublina. Kontrakt dostała hiszpańska firma Dragados.
W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów (na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19) oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa (z rezerwą pod docelowy trzeci pas). W ramach prac kontraktu powstanie 30 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie obszaru Natura 2000. Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na oddanie trasy do użytkowania kierowcom.