– Nasza strategia w 2012 r. nie zmieni się. Będziemy inwestować. Stać nas na to. Nie widzę innej metody, jeśli chcemy dołączyć do grona znaczących europejskich firm z branży IT – mówi Janusz Filipiak, prezes Comarchu.
Inwestycje (ich budżet roczny sięga kilkudziesięciu milionów złotych) będą skupione na rozwoju produktów i zwiększeniu sprzedaży eksportowej. – Skoncentrujemy się na pozyskiwaniu klientów poza Polską. Chcemy to robić kompleksowo. Nie interesują nas pojedyncze małe umowy. Chcemy zdobywać globalnych klientów, którym będziemy dostarczać całe linie produktów – opowiada prezes. Zapowiada, że grupa chce w pierwszej kolejności zwiększać aktywność w Niemczech i Francji. Comarch liczy też na nowych klientów z Wielkiej Brytanii. Dlatego otwiera oddział w Londynie.
W Polsce spółka chce się skupić na rozwoju oferty dla sektora medycznego. W I kwartale 2012 r. uruchomi Centrum Medyczne iMed24, które ma wspierać rozwój aplikacji dla rynku medycznego. Będzie świadczyć specjalistyczne usługi medyczne. Inwestycja, głównie w niezbędną infrastrukturę, pochłonęła już ponad 20 mln zł. – Zamierzamy stworzyć bogate portfolio rozwiązań informatycznych dla służby zdrowia. To bardzo perspektywiczny rynek – uważa Filipiak.