Federalna Służba Celna podała dane o imporcie i eksporcie aut w Rosji w 2011 r. Import samochodów osobowych wyniósł 984 tysiące (+43,3 proc.) z czego 850,6 tys. wjechało z krajów tzw. dalekiej zagranicy (Unia, Ameryka, Azja), a reszta z byłych republik radzieckich (WNP). Kwotowo import wyniósł 18,59 mld dol..Import ciężarówek zwiększył się o 85,6 proc. do 99,7 tys. za kwotę 2,51 mld dol.., z czego z krajów spoza WNP za 2,47 mld dol..
Eksport aut osobowych z rosyjskich montowni i zakładów wyrósł o 49,2 proc. do 63,7 tys. na kwotę 483,1 mld dol.. Tu najwięcej aut z Rosji pojechało do krajów WNP (57 tys.). Swoich ciężarówek Rosjanie sprzedali za granicą 12,1 tys. ciężarówek (głównie marki Kamaz za 302,6 mln dol.), to wzrost o 16,3 proc. rok do roku. Kupującymi były przede wszystkim kraje WNP - 9,5 tys. sztuk za 161,6 mln dol..
Ze statystyki widać, że choć w Rosji swoje montownie mają największe koncerny świata, to produkcja ta skierowana jest przede wszystkim na rynek krajowy. W 2011 r Rosjanie kupli wg. wstępnych danych firmy Autostat ok. 2,3 mln sztuk. Najpopularniejsze marki to Łady - Kalina, Prior, 4x4 i Samara a także Renault Logan (wszystkie koncernu AwtoWAZ) oraz Hyundai Solaris, Ford Focus. Dobrze sprzedaje się też Deawoo Nexia i Kia Rio.
W Europie w 2011 r sprzedaż spadła o 1,4 proc. do 13,57 mln sztuk.