Datsun - auto „low cost" Nissana

Samochód Datsun byłby przeznaczony dla Azji i dla Rosji. Produkcja wynosiłaby 300 tys. rocznie — podał dziennik „Nikkei", a za nim „La Tribune"

Publikacja: 04.03.2012 11:38

Nissan zamierza wznowić swoją starą markę Datsun w taniej wersji i sprzedawać takie auta od 2014 r. na wschodzących rynkach — ujawnił japoński dziennik kół gospodarczych „Nikkei". Prezes Renaulta-Nissana, Carlos Ghosn wspominał w przeszłości o dużym potencjale Datsuna, którego wersje osobowe i furgonetki były sprzedawane do 1981 r.

Pojazdy tej marki miały opinię prostych w konstrukcji i wytrzymałych. Mimo, że zniknęła 30 lat temu, jest nadal znana w USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji.

Według „Nikkei", druga japońska firma samochodowa zamierza zacząć sprzedaż aut Datsuna w cenie od 500 tys. jenów (4500 euro) w Indiach, Indonezji i Rosji. Producent chce szybko dojść do 300 tys. sztuk rocznie.

Nissan przystąpił zdecydowanie do programu „low cost", bo w sojuszu Renaultem pracuje już nad pojazdami w cenie od 3 tys. euro — co niedawno potwierdził prezes Ghosn.

- Dzisiejsza oferta nie wystarcza. Trzeba zejść w dół gamy i stworzyć dodatkową ofertę. Taka tania płyta podłogową stworzy nowy popyt. W Indiach przypada zaledwie 30 pojazdów na 1000 mieszkańców wobec 500 w takim kraju jak Portugalia, czy 800 w USA. Ta dodatkowa oferta pozwoli zwiększyć produkcję i sprzedaż — wyjaśnił Ghosn.

A prezes wie co mówi, bo Renault osiągnął ogromny sukces z Loganem, tanią wersją Daci, autem powstałym nikłym nakładem kosztów jako składak z różnych elementów kilku samochodów Renaulta. Sukces był zaskakujący nie tylko w Rumunii czy Turcji, ale również w krajach Europy Zachodniej, zmuszając producenta do lepszego wyposażenia Logana na rynki Niemiec czy Francji.

W ubiegłym roku sojusz Renault-Nissan był trzecim na świecie producentem pojazdów, za General Motors i Volkswagenem, a przed Toyotą. Łącznie — o ile liczyć także sprzedaż AwtoWAZ, w którym sojusz ma 25 proc. -sprzedał rekordową liczbę 8 029 222 pojazdów (+10,3 proc.), głównie dzięki Nissanowi (4 669 981, +14,4 proc.), bo na Renaulta przypadło 2 722 062 (+3,6 proc.). Producent Łady sprzedał 637 179 sztuk (+10,9 proc.).

Nissan zamierza wznowić swoją starą markę Datsun w taniej wersji i sprzedawać takie auta od 2014 r. na wschodzących rynkach — ujawnił japoński dziennik kół gospodarczych „Nikkei". Prezes Renaulta-Nissana, Carlos Ghosn wspominał w przeszłości o dużym potencjale Datsuna, którego wersje osobowe i furgonetki były sprzedawane do 1981 r.

Pojazdy tej marki miały opinię prostych w konstrukcji i wytrzymałych. Mimo, że zniknęła 30 lat temu, jest nadal znana w USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!