Nissan zamierza wznowić swoją starą markę Datsun w taniej wersji i sprzedawać takie auta od 2014 r. na wschodzących rynkach — ujawnił japoński dziennik kół gospodarczych „Nikkei". Prezes Renaulta-Nissana, Carlos Ghosn wspominał w przeszłości o dużym potencjale Datsuna, którego wersje osobowe i furgonetki były sprzedawane do 1981 r.
Pojazdy tej marki miały opinię prostych w konstrukcji i wytrzymałych. Mimo, że zniknęła 30 lat temu, jest nadal znana w USA, na Bliskim Wschodzie i w Azji.
Według „Nikkei", druga japońska firma samochodowa zamierza zacząć sprzedaż aut Datsuna w cenie od 500 tys. jenów (4500 euro) w Indiach, Indonezji i Rosji. Producent chce szybko dojść do 300 tys. sztuk rocznie.
Nissan przystąpił zdecydowanie do programu „low cost", bo w sojuszu Renaultem pracuje już nad pojazdami w cenie od 3 tys. euro — co niedawno potwierdził prezes Ghosn.
- Dzisiejsza oferta nie wystarcza. Trzeba zejść w dół gamy i stworzyć dodatkową ofertę. Taka tania płyta podłogową stworzy nowy popyt. W Indiach przypada zaledwie 30 pojazdów na 1000 mieszkańców wobec 500 w takim kraju jak Portugalia, czy 800 w USA. Ta dodatkowa oferta pozwoli zwiększyć produkcję i sprzedaż — wyjaśnił Ghosn.