Reklama

Dziesięć nowości Hondy

Honda zapowiedziała 10 premier samochodów w Chinach do 2015 r. i spodziewa się podwojenia sprzedaży w tym czasie – ogłosił jeden z jej szefów

Publikacja: 10.04.2012 16:06

Dziesięć nowości Hondy

Foto: Bloomberg

Honda liczy, że Chiny pomogą jej odzyskać dawną pozycję, mocno osłabioną przez klęski żywiołowe w Japonii (trzęsienie i tsunami) i w Tajlandii (powódź), które spowodowały zmniejszenie jej produkcji na świecie o jedną piąta do 2,91 mln aut.

- Byliśmy zbyt ostrożni w  Chinach, nie ma dwóch zdań – przyznał szef Hondy na Chiny, Kuraishi Seiji na spotkaniu z dziennikarzami  w Pekinie.– Nasilimy starania, by wejść na chiński rynek z nowymi produktami zaawansowanymi technologicznie.

Wśród nowych modeli o wyższym  standardzie, jakie firma zamierza wprowadzić na ten rynek znajdują się pojazdy małolitrażowe  przygotowane specjalnie dla Chin – dodał.

Honda produkuje teraz  pojazdy w partnerstwie z Dongfeng Motor Group i Guangzhou Automobile Group, w Chinach pojawiła  się dość  późno, a w tym czasie General Motors i Volkswagen zdążyły zapewnić  sobie wyraźną przewagę. W ubiegłym roku Japończycy sprzedali  617 764 aut, podczas gdy GM 2,55 mln , a VW 2,26 mln. Nissan zwiększył swą sprzedaż dwukrotnie, a Toyota o 43 proc.

Poprawę konkurencyjności Hondy powinny pomóc plany Seiji   znacznego obniżenia kosztów zamówień i cen sprzedaży pojazdów  w Chinach, gdzie siłą napędową rynku są małe samochody. Model Civic kosztuje teraz 160-170 tys. juanów (25 400 – 26 900 dolarów), więcej od kilku konkurencyjnych marek w tym segmencie, które można nabyć za 120-150 tys. juanów. – Aby  zwiększyć  wielkość  sprzedaży musimy zaoferować konkretny, trafiony samochód  w tym  przedziale cenowym – wyjaśnił Seiji.

Reklama
Reklama

Chiński rynek samochodowy  zwolnił tempo wzrostu po likwidacji przez władze w Pekinie w ubiegłym roku dopłat przy kupnie małych, ekologicznych pojazdów. Łączna sprzedaż wzrosła o 5,2 proc., najmniej  od czasu, gdy motoryzacja „zaskoczyła" w  Chinach na przełomie XX i XXI wieku.

Segment luksusu gna z kolei  do przodu bez opamiętania dzięki szybko rosnącej klasie ludzi  z pieniędzmi. BMW, Mercedes-Benz i Audi zanotowały po ponad 35 proc. wzrostu sprzedaży. Honda planuje również dołączenie do tego segmentu z modelem Acura. Wersje Acura ILX i RDX pojawią się w salonach w tym roku, a RLX w 2013 r. - poinformował Seiji.

Japońska firma podejmie także  pod koniec roku produkcję samochodów elektrycznych we współpracy z Guangzhou Auto, doszlusuje tym samym do Volkswagena, Nissana i innych rywali, którzy już przygotowują się  do wykorzystania możliwości w segmencie pojazdów ekologicznych.

Honda liczy, że Chiny pomogą jej odzyskać dawną pozycję, mocno osłabioną przez klęski żywiołowe w Japonii (trzęsienie i tsunami) i w Tajlandii (powódź), które spowodowały zmniejszenie jej produkcji na świecie o jedną piąta do 2,91 mln aut.

- Byliśmy zbyt ostrożni w  Chinach, nie ma dwóch zdań – przyznał szef Hondy na Chiny, Kuraishi Seiji na spotkaniu z dziennikarzami  w Pekinie.– Nasilimy starania, by wejść na chiński rynek z nowymi produktami zaawansowanymi technologicznie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama