Reklama

Dziesięć nowości Hondy

Honda zapowiedziała 10 premier samochodów w Chinach do 2015 r. i spodziewa się podwojenia sprzedaży w tym czasie – ogłosił jeden z jej szefów

Publikacja: 10.04.2012 16:06

Dziesięć nowości Hondy

Foto: Bloomberg

Honda liczy, że Chiny pomogą jej odzyskać dawną pozycję, mocno osłabioną przez klęski żywiołowe w Japonii (trzęsienie i tsunami) i w Tajlandii (powódź), które spowodowały zmniejszenie jej produkcji na świecie o jedną piąta do 2,91 mln aut.

- Byliśmy zbyt ostrożni w  Chinach, nie ma dwóch zdań – przyznał szef Hondy na Chiny, Kuraishi Seiji na spotkaniu z dziennikarzami  w Pekinie.– Nasilimy starania, by wejść na chiński rynek z nowymi produktami zaawansowanymi technologicznie.

Wśród nowych modeli o wyższym  standardzie, jakie firma zamierza wprowadzić na ten rynek znajdują się pojazdy małolitrażowe  przygotowane specjalnie dla Chin – dodał.

Honda produkuje teraz  pojazdy w partnerstwie z Dongfeng Motor Group i Guangzhou Automobile Group, w Chinach pojawiła  się dość  późno, a w tym czasie General Motors i Volkswagen zdążyły zapewnić  sobie wyraźną przewagę. W ubiegłym roku Japończycy sprzedali  617 764 aut, podczas gdy GM 2,55 mln , a VW 2,26 mln. Nissan zwiększył swą sprzedaż dwukrotnie, a Toyota o 43 proc.

Poprawę konkurencyjności Hondy powinny pomóc plany Seiji   znacznego obniżenia kosztów zamówień i cen sprzedaży pojazdów  w Chinach, gdzie siłą napędową rynku są małe samochody. Model Civic kosztuje teraz 160-170 tys. juanów (25 400 – 26 900 dolarów), więcej od kilku konkurencyjnych marek w tym segmencie, które można nabyć za 120-150 tys. juanów. – Aby  zwiększyć  wielkość  sprzedaży musimy zaoferować konkretny, trafiony samochód  w tym  przedziale cenowym – wyjaśnił Seiji.

Reklama
Reklama

Chiński rynek samochodowy  zwolnił tempo wzrostu po likwidacji przez władze w Pekinie w ubiegłym roku dopłat przy kupnie małych, ekologicznych pojazdów. Łączna sprzedaż wzrosła o 5,2 proc., najmniej  od czasu, gdy motoryzacja „zaskoczyła" w  Chinach na przełomie XX i XXI wieku.

Segment luksusu gna z kolei  do przodu bez opamiętania dzięki szybko rosnącej klasie ludzi  z pieniędzmi. BMW, Mercedes-Benz i Audi zanotowały po ponad 35 proc. wzrostu sprzedaży. Honda planuje również dołączenie do tego segmentu z modelem Acura. Wersje Acura ILX i RDX pojawią się w salonach w tym roku, a RLX w 2013 r. - poinformował Seiji.

Japońska firma podejmie także  pod koniec roku produkcję samochodów elektrycznych we współpracy z Guangzhou Auto, doszlusuje tym samym do Volkswagena, Nissana i innych rywali, którzy już przygotowują się  do wykorzystania możliwości w segmencie pojazdów ekologicznych.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama