Elektryczny Focus w reality show

Amerykański producent we współpracy z Yahoo stworzy reality show reklamujące elektryczną wersję Focusa. Internetowa kampania ma być dziesięciokrotnie tańsza od tradycyjnej

Publikacja: 11.04.2012 15:47

Elektryczny Focus w reality show

Foto: Bloomberg

Program realizowany w formule reality show, nazwany „Plugged in" („Podłączeni"), będzie dostępny na stronie Yahoo od maja. Wystąpią w nim trzy dwuosobowe zespoły, które grając w podchody będą podróżowały elektrycznymi Focusami w 10 największych miastach w USA, m. in. w Los Angeles i Nowym Jorku. Reality show ma pomóc Fordowi w dotarciu z elektrycznym Focusem do potencjalnych nabywców samochodu, którzy zamieszkują przede wszystkim duże ośrodki miejskie, szczególnie wzdłuż wschodnich i zachodnich wybrzeży kraju, gdzie ceny paliwa są nieco wyższe. Rekordowo droga benzyna w USA, prawie 4 dol. za galon, spowodowała zwiększone zainteresowanie oszczędnymi samochodami.

Wspólne przedsięwzięcie z Yahoo jest przykładem na to, jak Ford zwiększa zaangażowanie w portale społecznościowe, aby dotrzeć do młodych i zamożnych klientów za cenę wielokrotnie mniejszą, niż przy użyciu tradycyjnej kampanii marketingowej. Ford nie przedstawił jednak kosztów swojego zaangażowania w program. - W znacznie bardziej wydajnie skupiamy się na naszej grupie docelowej i budowaniu świadomości o produkcie - powiedział John Felice, dyrektor generalny ds. sprzedaży Forda i Lincolna.

Więcej elektrycznych aut

Drugi największy producent samochodów w USA prezentuje swoje elektryczne auto w czasie, kiedy analitycy motoryzacyjni wątpią w rozwój rynku tego typu pojazdów w najbliższych latach. Głównymi powodami są ich wysokie ceny i stała poprawa wydajności tradycyjnych silników zasilanych benzyną lub olejem napędowym. Jednak nie tylko Ford debiutuje z elektrycznym samochodem. Również inni wielcy producenci aut wprowadzają do sprzedaży swoje elektryczne modele, co czyni ten segment rynku coraz bardziej konkurencyjnym. Nowy Focus będzie rywalizował głównie z Leafem produkowanym od grudnia 2010 r. przez Nissana. Do gry wejdą również Honda z modelem Fit EV, BMW z i3 oraz Fiat. Konkurencję wzmacniają zupełnie nowe przedsięwzięcia takie jak Tesla Motors i Coda Automotive.

Produkcja elektrycznego Focusa  rozpoczęła się w grudniu zeszłego roku w fordowskiej fabryce w Wayne w stanie Michigan. W tym samym miejscu montowane są także Focusy zasilane tradycyjnymi paliwami, co pozwala producentowi na szybką reakcję w razie zmiany zapotrzebowania na elektryczny model. - Bardzo trudno ocenić, jak ten samochód zostanie przyjęty przez klientów. Wiemy tylko tyle, że akceptacja elektrycznych pojazdów będzie rosła. Nie wiemy tylko w jakim tempie - wyjaśnia John Felice z Forda. Sprzedaż elektrycznego Focusa w USA rozpocznie się pod koniec 2012 r. Cena podstawowa pięciodrzwiowego hatchbacka będzie wynosić ok. 39 tys. dol.

W Internecie taniej

Każdego miesiąca 61 milionów użytkowników odwiedza Yahoo, aby oglądać zamieszczone na tym serwisie video. Widzowie programu „Plugged in" będą mogli zamieszczać komentarze pod odcinkami, co zwiększy interakcję pomiędzy odbiorcami a producentami. Wskazówki dla uczestników zabawy w podchody będą wyświetlane na ekranach dotykowych Focusów, które służą jako system nawigacji i rozrywki, znane pod nazwą MyFord Touch.

Na szerszą skalę Ford po raz pierwszy skorzystał z mediów społecznościowych podczas promocji Fiesty w 2009 r. Firma rozdała samochody stu osobom i poprosiła je, aby przez pół roku realizowali wyznaczone zadania i opisywali je na stronach takich jak Facebook, Twitter, czy YouTube. Kampania promująca Fiestę, wracającą na amerykański rynek po 20 latach przerwy, kosztowała Forda 5 mln dol. Po jej zakończeniu, 60 proc. Amerykanów, którzy w ciągu najbliższych 2 lat zamierzali kupić mały samochód, potwierdziło znajomość modelu Fiesta. Według Jima Farleya, szefa marketingu w Fordzie, osiągnięcie tradycyjnymi metodami takiej rozpoznawalności kosztowałoby ok. 100 mln dol. Jego zdaniem te wyniki całkowicie zmieniły podejście Forda do kampanii reklamowych za pomocą sieci.

- Wiem ile kosztuje dotarcie do dużej liczby konsumentów, aby osiągnąć dobrą rozpoznawalność marki. To jest bardzo drogie. W dużej prezentacji motoryzacyjnej, z obecnością tradycyjnych mediów, koszty sięgają 80-100 mln dol. Internetowe serwisy społecznościowe, takie jak Yahoo, pokazują, możliwe jest ograniczenie ceny prezentacji do zaledwie kilku milionów - stwierdził John Felice.

Ford podkreślił, że reality show ma na celu edukację amerykańskich klientów w zakresie elektrycznych samochodów. Według firmy ponad połowa z nich nie wie na czym polega różnica między autami elektrycznymi a hybrydami.

Program realizowany w formule reality show, nazwany „Plugged in" („Podłączeni"), będzie dostępny na stronie Yahoo od maja. Wystąpią w nim trzy dwuosobowe zespoły, które grając w podchody będą podróżowały elektrycznymi Focusami w 10 największych miastach w USA, m. in. w Los Angeles i Nowym Jorku. Reality show ma pomóc Fordowi w dotarciu z elektrycznym Focusem do potencjalnych nabywców samochodu, którzy zamieszkują przede wszystkim duże ośrodki miejskie, szczególnie wzdłuż wschodnich i zachodnich wybrzeży kraju, gdzie ceny paliwa są nieco wyższe. Rekordowo droga benzyna w USA, prawie 4 dol. za galon, spowodowała zwiększone zainteresowanie oszczędnymi samochodami.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca