Program realizowany w formule reality show, nazwany „Plugged in" („Podłączeni"), będzie dostępny na stronie Yahoo od maja. Wystąpią w nim trzy dwuosobowe zespoły, które grając w podchody będą podróżowały elektrycznymi Focusami w 10 największych miastach w USA, m. in. w Los Angeles i Nowym Jorku. Reality show ma pomóc Fordowi w dotarciu z elektrycznym Focusem do potencjalnych nabywców samochodu, którzy zamieszkują przede wszystkim duże ośrodki miejskie, szczególnie wzdłuż wschodnich i zachodnich wybrzeży kraju, gdzie ceny paliwa są nieco wyższe. Rekordowo droga benzyna w USA, prawie 4 dol. za galon, spowodowała zwiększone zainteresowanie oszczędnymi samochodami.
Wspólne przedsięwzięcie z Yahoo jest przykładem na to, jak Ford zwiększa zaangażowanie w portale społecznościowe, aby dotrzeć do młodych i zamożnych klientów za cenę wielokrotnie mniejszą, niż przy użyciu tradycyjnej kampanii marketingowej. Ford nie przedstawił jednak kosztów swojego zaangażowania w program. - W znacznie bardziej wydajnie skupiamy się na naszej grupie docelowej i budowaniu świadomości o produkcie - powiedział John Felice, dyrektor generalny ds. sprzedaży Forda i Lincolna.
Więcej elektrycznych aut
Drugi największy producent samochodów w USA prezentuje swoje elektryczne auto w czasie, kiedy analitycy motoryzacyjni wątpią w rozwój rynku tego typu pojazdów w najbliższych latach. Głównymi powodami są ich wysokie ceny i stała poprawa wydajności tradycyjnych silników zasilanych benzyną lub olejem napędowym. Jednak nie tylko Ford debiutuje z elektrycznym samochodem. Również inni wielcy producenci aut wprowadzają do sprzedaży swoje elektryczne modele, co czyni ten segment rynku coraz bardziej konkurencyjnym. Nowy Focus będzie rywalizował głównie z Leafem produkowanym od grudnia 2010 r. przez Nissana. Do gry wejdą również Honda z modelem Fit EV, BMW z i3 oraz Fiat. Konkurencję wzmacniają zupełnie nowe przedsięwzięcia takie jak Tesla Motors i Coda Automotive.
Produkcja elektrycznego Focusa rozpoczęła się w grudniu zeszłego roku w fordowskiej fabryce w Wayne w stanie Michigan. W tym samym miejscu montowane są także Focusy zasilane tradycyjnymi paliwami, co pozwala producentowi na szybką reakcję w razie zmiany zapotrzebowania na elektryczny model. - Bardzo trudno ocenić, jak ten samochód zostanie przyjęty przez klientów. Wiemy tylko tyle, że akceptacja elektrycznych pojazdów będzie rosła. Nie wiemy tylko w jakim tempie - wyjaśnia John Felice z Forda. Sprzedaż elektrycznego Focusa w USA rozpocznie się pod koniec 2012 r. Cena podstawowa pięciodrzwiowego hatchbacka będzie wynosić ok. 39 tys. dol.
W Internecie taniej
Każdego miesiąca 61 milionów użytkowników odwiedza Yahoo, aby oglądać zamieszczone na tym serwisie video. Widzowie programu „Plugged in" będą mogli zamieszczać komentarze pod odcinkami, co zwiększy interakcję pomiędzy odbiorcami a producentami. Wskazówki dla uczestników zabawy w podchody będą wyświetlane na ekranach dotykowych Focusów, które służą jako system nawigacji i rozrywki, znane pod nazwą MyFord Touch.