W polskich firmach już czuć piłkarski klimat

Pracownicy wielu przedsiębiorstw szykują się na wspólne oglądanie rozgrywek

Publikacja: 08.06.2012 02:36

We wrocławskim biurze AmRestu pojawiły się nawet piłkarzyki. – Już widziałem grające dziewczyny. Czuć klimat Euro 2012 – twierdzi Wojciech Mroczyński z zarządu restauracyjnej spółki.

Rozmów o potencjalnych półfinalistach i finalistach turnieju nie brakuje też wśród szefów spółek. Ale podkreślają, że typują raczej dla zabawy, a nie dla ewentualnego zysku. Ale są wyjątki. Zajmująca się outsourcingiem procesów biznesowych Arteria dla zatrudnionych i klientów stworzyła specjalny profil na Facebooku – EuroArti 2012. Przyjmowane są tam typowania na poszczególne mecze.

Zarządzający nie zauważają jednak wzmożonego zainteresowania urlopami podczas Euro. W kilku z nich, np. motoryzacyjnym Groclinie, rybnym Seko czy odzieżowym Redanie, usłyszeliśmy wręcz, że tematu w ogóle nie ma, bo większość zatrudnionych to kobiety, które zazwyczaj nie pasjonują się futbolem tak jak mężczyźni. Ale już w kopalniach, które pracują całą dobę, zauważalne jest zwiększone zainteresowanie górników pracą na pierwszą zmianę w czerwcu. Oni kończą bowiem dyżur o godzinie 14.

Pracodawcy deklarują, że nie będą robić problemów tym, którzy zechcą wciąć pojedyncze dni wolne z okazji ważnego meczu. Ale zaznaczają, że nie może to wpłynąć na biznes. – Ewentualne skrócenie czasu pracy nie może się przełożyć negatywnie na jakość usług – mówi Paweł Gizicki, prezes Foty.

Wszyscy gremialnie podkreślają, że nawet wspólne świętowanie nie powinno przysłonić interesów. – Popieramy kibicowanie, ale po godzinach pracy – mówi Karol Zarajczyk, wiceprezes Ursusa, który dla swoich pracowników organizuje nawet grilla w dni rozgrywek polskiej drużyny.

Dziś wszyscy się zastanawiają, w jaki sposób Euro 2012 wpłynie na ich biznesy. Szef Grajewa Wojciech Gątkiewicz ma nadzieję, że Polska nie zatrzyma się całkowicie na ten miesiąc.

We wrocławskim biurze AmRestu pojawiły się nawet piłkarzyki. – Już widziałem grające dziewczyny. Czuć klimat Euro 2012 – twierdzi Wojciech Mroczyński z zarządu restauracyjnej spółki.

Rozmów o potencjalnych półfinalistach i finalistach turnieju nie brakuje też wśród szefów spółek. Ale podkreślają, że typują raczej dla zabawy, a nie dla ewentualnego zysku. Ale są wyjątki. Zajmująca się outsourcingiem procesów biznesowych Arteria dla zatrudnionych i klientów stworzyła specjalny profil na Facebooku – EuroArti 2012. Przyjmowane są tam typowania na poszczególne mecze.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca