Air Lease oczywiście zapłaci za samoloty mniej, bo cena katalogowa zazwyczaj jest o 40–60 proc wyższa od tej, którą ostatecznie uiszczają klienci.

Boeing jest jak na razie liderem targów lotniczych w podlondyńskim Farnborough. Łącznie znalazł już nabywców na tysiąc B737 Na drugim miejscu jest kanadyjski Bombardier, który podpisał kontrakt wart wg cen oficjalnych 1,02 mld dol. z firmą, której nazwy na razie  nie ujawniono. Przewiduje on dostawy 15 sztuk maszyn z najnowszej serii CS – CS100 oraz 10 CS300. – Nasz klient nie życzy sobie, by ujawniać cokolwiek na jego temat – tłumaczył się dziennikarzom prezes Bombardiera Mike Arcamone. Pierwsze maszyny z serii CS zostaną dostarczone klientom już w przyszłym roku.

1,8 mld zł mogło kosztować pięć dreamlinerów, które zasilą flotę PLL LOT

Przewoźnicy czy firmy leasingowe najczęściej w ogóle nie podają cen kupionych samolotów. Wiadomo, że katalogowy koszt pięciu dreamlinerów, z których LOT odbierze pierwszy w listopadzie, to 955 mln dol., czyli powyżej 3 mld złotych. Polska linia otrzyma jednak nie tylko bonus od samej transakcji, ale również za to, że była pierwszą w Europie, która uwierzyła w najnowszą maszynę Boeinga. Można więc spekulować, że Lot zapłaci za swoje dreamlinery 1,5–1,8 mld złotych.