Bombardier prowadzi rozmowy w urzędnikami i przedsiębiorcami, dowiedziała się gazeta Wiedomosti. szefowie koncernu spotkali się z wiceministrem przemysłu Jurijem Slisarem. Proponują uruchomienie w Rosji montażu samolotów Q-400 do ruchu regionalnego.
Oprócz montażu Bombardier chce też produkować w Rosji części do swoich maszyn (np. skrzydła). Zakłada się, że rosyjski rynek dostawałby rocznie ok. 20 maszyn średniego zasięgu.
Montaż miałby odbywać się w zakładach Awiakor w Samarze należących do jednej ze spółek Olega Deripaski. Zakłady produkują części i remontują samoloty rosyjskie TU-154 i An-140. Finansowanie projektu zabezpieczy państwowy bank WEB.
Q-400 zabiera 78 pasażerów. Lata do 2500 km i wg. katalogu kosztuje 126 mln dol.. Dotąd Bombardier wyprodukował 800 takich maszyn.
Bombardier jest już obecny na rosyjskim rynku jako dostawca szybkich tramwajów dla Moskwy. W lutym firma wraz z rosyjskim partnerem Uralwagonzawod, wygrała przetarg ogłoszony przez władze rosyjskiej stolicy.