W III kwartale sprzedaż Belvedere (na GPW jako Sobieskie) zmniejszyła się o 3,6 proc. – podała spółka w komunikacie opublikowanym na GPW. Nie biorąc pod uwagę wpływu kursu wymianu walut zmalała wówczas o 4,9 proc. W czwartek z kolei spółka opublikowała raport finansowy za I półrocze. W piątek po 11.00 akcje producenta Sobieskiego drożeją o niecałe 2 proc.
W Polsce ( odpowiada za niema, 60 proc. obrotów) od stycznia do września 2012 r. przychody Belvedere spadły o 1,8 proc. W III kwartale sprzedaż zmalała o 10,3 proc., głównie z powodu znacznego spowolnienia dystrybucji wyrobów spoza grupy. Udziały firmy w polskim rynku wódki wyniosły 21,1 proc. - ilościowo – wobec 20,5 proc. rok wcześniej. Na koniec września 2012 r. wódka Krupnik miała 14,1 proc. udziałów w rynku, podczas gdy na koniec września 2011 r. miał ich 10,7 proc. – wynika z danych firmy badawczej Nielsen.
We Francji (28,2 proc. obrotu), w pierwszych dziewięciu miesiącach 2012 r. sprzedaż nieznacznie wzrosła: o 0,4 proc. Wyłącznie w III kwartale poszła w górę o ponad 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2011. Sprzedaż alkoholi mocnych wzrosła w III kwartale o 2,7 proc. To dowód nas koniec negatywnych skutków wzrostu podatku od alkoholu, wprowadzonego w tym kraju 1 stycznia 2012. Whisky William Peel utrzymuje pozycję lidera we Francji. Ma wg Nielsena 20,4 proc. udziałów w rynku. Sprzedaż wina we Francji wzrosła od początku roku o ponad proc..
Na Litwie sprzedaż wzrosła o blisko 13 proc., 9 proc. wzrost w III kwartale. W Stanach Zjednoczonych na koniec września 2012 r. sprzedaż była większa o 8,4 proc. niż przed rokiem. W III kwartale zaobserwowano powrót dobrej passy dla wódki Sobieski na rynku amerykańskim. Jej sprzedaż wzrosła w tym okresie aż o 24 proc.
W Bułgarii sprzedaż spadłą, o 17,3 proc. „Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy są sytuacja gospodarcza oraz zacięta konkurencja na wschodnich rynkach" – tłumaczy firma.