Trasa z Pekinu do Kantonu (Guangzhou) na południu kraju liczy 2298 km, a podróż ze średnią prędkością 300 km/h skróci się z obecnych 22 godzin do zaledwie ośmiu. Jej uruchomienie zaplanowano na 26 grudnia dla uczczenia rocznicy urodzin Mao Tse-tunga.
W sobotę zorganizowano podróż dla dziennikarzy na ostatnim oddanym odcinku 693 km z Dworca Zachodniego w Pekinie do miasta Zhengzhou na południu. Pociąg przebył tę trasę w ciągu 2,5 godzin.
W wagonach rozmieszczono fotele z uchylnymi oparciami, po dwa i trzy przedzielone przejściem. Są obrotowe, można więc ustawić np. tyłem do kierunku jazdy, aby rozmawiać z innymi pasażerami. Toalety ze stali nierdzewnej są większe niż w samolotach. Umundurowane hostessy roznosiły napoje i przegryzki podczas pierwszej podróży.
- To najdłuższy na świecie szlak szybkiej kolei — podkreślił Zhou Li z z resortu kolei. — To także jeden z najbardziej zaawansowanych technicznie szlaków w Chinach i na świecie.
Na trasie przewidziano 35 przystanków. Oprócz Zhengzhou także w większych miastach Wuhan i Changsha. Odcinki Zhengzhou-Wuhan i Wuhan-Gaunghzhou jest funkcjonują.