Chodź Łady wciąż sprzedają się najlepiej (537,6 tys. w 2012 r), to jednak samochody koreańskiej marki są najtańsze na rosyjskim rynku. Średnia cena według portalu Awtostat to 9,5 tys. dol., podczas gdy Łady są o średnio 1233 dol. droższe.
Daewoo to jedyna marka, której udaje się w Rosji utrzymywać cenę poniżej 10 tys. dol. Zdaniem ekspertów Awtostat to zasługa ultra-budżetowych modeli matiz i nexia. Ich cena nawet z wyposażeniem extra nie przekracza 400 tys. rubli, podczas gdy ubogo wyposażona Łada modeli kalina czy priora kosztuje ponad 300 tys. rubli. Do piątki najtańszych na rynku weszły też auta chińskiej marki Chery, francuski Renault i włoski Fiat.
W przedziale między 20 a 30 tys. dol. można w Rosji kupić auta Peugeot, Hyundai, KIA, Opel i Ford (26 tys. dol.). A VW, SsangYong, Nissan, Mazda i Mitsubishi kosztują między 50 a 40 tys. dol.
Piątkę najdroższych samochodów w Rosji tworzą marki przede wszystkim niemieckie: Mercedes średnia 109,8 tys. dol.), Lexus (98,4 tys. dol.), Land Rover (78,1 tys. dol.) BMW (73 tys. dol.) i Audi (65 tys. dol.).
Rosja to jeden z najszybciej rosnących samochodowych rynków Europy (+11 proc. w minowym roku). Eksperci spodziewają się jednak, że w tym roku dynamika rosyjskich zakupów motoryzacyjnych ulegnie spowolnieniu.