Reklama

Boeing nie zmienia baterii

Boeing oświadczył, że będzie nadal stosować baterie litowo-jonowe, choć Airbus postanowił przejść na niklowo-kadmowe

Publikacja: 17.02.2013 13:35

Boeing nie zmienia baterii

Foto: Bloomberg

- Boeing jest pewien bezpieczeństwa i niezawodności baterii litowo-jonowych — stwierdził jego rzecznik Marc Birtel.

— Lata naszych doświadczeń i głęboka wiedza fachowa potwierdzają, że podobnie jak w innych technologiach, gdy chodzi o odpowiednie baterie, system i zabezpieczenia w samolocie (B787) są właściwe, a te baterie zapewniają znaczące korzyści — dodał.

Wcześniej Airbus zapowiedział uruchomienie planu zastępczego.

Airbus jest przekonany, że konstrukcja głównej baterii litowo-jonowej, jaką opracował wspólnie z firmą Saft dla samolotu szerokokadłubowego A350 XMW jest solidna i bezpieczna. Program lotów próbnych A350 będzie kontynuowany zgodnie z planem z użyciem baterii litowo-jonowych — stwierdził komunikat firmy z Tuluzy.

Jednakże, o ile nam wiadomo, dotychczas nie wyjaśniono głównych przyczyn niedawnych 2 incydentów z tymi bateriami. W związku z tym i dla zapewnienia najwyższego poziomu pewności naszego programu Airbus postanowił uruchomić swój „plan B" i powrócić do sprawdzonych i dobrze opanowanych głównych baterii niklowo-kadmowych w swych A350.

Reklama
Reklama

Airbus uważa, że to jest najwłaściwszy sposób zapewniający postęp w interesie programu realizacji A350 XWB i jego niezawodności operacyjnej.

Równolegle Airbus uruchomił dodatkowe badania dotyczące zachowania się głównych baterii litowo-jonowych w warunkach eksploatacyjnych w powietrzu i uwzględni naturalnie wszelkie ustalenia oficjalnego postępowania wyjaśniającego trwającego obecnie.

Podejmując tę decyzję na tym etapie programu Airbus nie przewiduje wpływu na kalendarz wprowadzenia A350 XWB do eksploatacji.

- Boeing jest pewien bezpieczeństwa i niezawodności baterii litowo-jonowych — stwierdził jego rzecznik Marc Birtel.

— Lata naszych doświadczeń i głęboka wiedza fachowa potwierdzają, że podobnie jak w innych technologiach, gdy chodzi o odpowiednie baterie, system i zabezpieczenia w samolocie (B787) są właściwe, a te baterie zapewniają znaczące korzyści — dodał.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama