Boeing nie zmienia baterii

Boeing oświadczył, że będzie nadal stosować baterie litowo-jonowe, choć Airbus postanowił przejść na niklowo-kadmowe

Publikacja: 17.02.2013 13:35

Boeing nie zmienia baterii

Foto: Bloomberg

- Boeing jest pewien bezpieczeństwa i niezawodności baterii litowo-jonowych — stwierdził jego rzecznik Marc Birtel.

— Lata naszych doświadczeń i głęboka wiedza fachowa potwierdzają, że podobnie jak w innych technologiach, gdy chodzi o odpowiednie baterie, system i zabezpieczenia w samolocie (B787) są właściwe, a te baterie zapewniają znaczące korzyści — dodał.

Wcześniej Airbus zapowiedział uruchomienie planu zastępczego.

Airbus jest przekonany, że konstrukcja głównej baterii litowo-jonowej, jaką opracował wspólnie z firmą Saft dla samolotu szerokokadłubowego A350 XMW jest solidna i bezpieczna. Program lotów próbnych A350 będzie kontynuowany zgodnie z planem z użyciem baterii litowo-jonowych — stwierdził komunikat firmy z Tuluzy.

Jednakże, o ile nam wiadomo, dotychczas nie wyjaśniono głównych przyczyn niedawnych 2 incydentów z tymi bateriami. W związku z tym i dla zapewnienia najwyższego poziomu pewności naszego programu Airbus postanowił uruchomić swój „plan B" i powrócić do sprawdzonych i dobrze opanowanych głównych baterii niklowo-kadmowych w swych A350.

Airbus uważa, że to jest najwłaściwszy sposób zapewniający postęp w interesie programu realizacji A350 XWB i jego niezawodności operacyjnej.

Równolegle Airbus uruchomił dodatkowe badania dotyczące zachowania się głównych baterii litowo-jonowych w warunkach eksploatacyjnych w powietrzu i uwzględni naturalnie wszelkie ustalenia oficjalnego postępowania wyjaśniającego trwającego obecnie.

Podejmując tę decyzję na tym etapie programu Airbus nie przewiduje wpływu na kalendarz wprowadzenia A350 XWB do eksploatacji.

- Boeing jest pewien bezpieczeństwa i niezawodności baterii litowo-jonowych — stwierdził jego rzecznik Marc Birtel.

— Lata naszych doświadczeń i głęboka wiedza fachowa potwierdzają, że podobnie jak w innych technologiach, gdy chodzi o odpowiednie baterie, system i zabezpieczenia w samolocie (B787) są właściwe, a te baterie zapewniają znaczące korzyści — dodał.

Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi
Biznes
Amerykańska firma będzie produkować więcej półprzewodników w USA
Biznes
Kanada uderza w dwór i krewnych Putina oraz byłą szefową MSZ Austrii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej