Samsung dominuje w telewizorach

Niemal co drugi sprzedany w Polsce w 2012 roku telewizor był tej marki.

Publikacja: 22.02.2013 01:23

Samsung dominuje w telewizorach

Foto: Bloomberg

Producenci telewizorów z ubiegłorocznych wyników sprzedaży w naszym kraju powinni być zadowoleni. Polacy w 2012 r. kupili ich bowiem 2,4 mln sztuk, a rynek mimo spadku cen zyskał w ujęciu wartościowym ponad 10 proc. Jednak szczególne powody do zadowolenia ma Samsung, który w tym okresie sprzedał w Polsce milion telewizorów, co jest jego najlepszym wynikiem w historii.

Firma podaje również, że ogółem co czwarty kupiony w Polsce odbiornik umożliwia oglądanie trójwymiarowych programów. Z jej prognoz wynika, iż w tym roku sprzedaż telewizorów 3D sięgnie w Polsce miliona sztuk, co oznacza  wzrost w stosunku do 2012 r. o ponad 80 proc.

– W tym roku zakładamy stabilny wzrost sprzedaży telewizorów 3D, udział ilościowy może wynieść 30–35 proc. Powinno rosnąć zainteresowanie zwłaszcza telewizorami 3D wyposażonymi w funkcjonalność Smart, umożliwiającą korzystanie z aplikacji internetowych – mówi Michał Ostrowski, kierownik grupy produktowej RTV w dziale zakupu Media Saturn Holding.

– W pierwszych trzech kwartałach 2012 r. liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do Internetu, była o ponad 140 proc. większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. – potwierdza Rafał Wilczopolski, product manager CTV w Samsung Electronics Polska.

Inni producenci przyznają, że w dalszym ciągu mocno rośnie zainteresowanie odbiornikami z dużymi przekątnymi ekranów.

– Szczególnie w przedziale 40–55 cali. Producenci w znacznym stopniu rozwinęli technologie ulepszające jakość obrazu. Wybierając telewizor, klienci dużą wagę przykładają do ceny, a odbiorniki o przekątnych 55 cali osiągnęły podobny pułap, jak kilka lat temu, np. 32 cale – wyjaśnia Piotr Papaj, rzecznik Sony w Polsce.

– W segmencie premium, w tym w szczególności z ekranami powyżej 40 cali, notujemy rok do roku silny wzrost. Na dzień dzisiejszy rok do roku sprzedaż telewizorów LED Smart VIERA wzrosła dwukrotnie – mówi Ireneusz Smaga, prezes firmy Panasonic w Polsce i krajach bałtyckich. – Obserwujemy stale rosnący wzrost udziałów rynkowych telewizorów plazmowych i LED w stosunku do konkurencji oferującej produkty premium. W trwającym procesie cyfryzacji liczymy na jeszcze większy wzrost naszych udziałów w segmencie premium – dodaje.

Inni producenci też zwracają uwagę na pozytywny wpływ przechodzenia z nadawania sygnału telewizyjnego z systemu analogowego na cyfrowy. Posiadacze starszych odbiorników mogą kupić dekoder lub wymienić telewizor na nowy i często wykorzystują tę opcję. Z danych producentów wynika, że w regionach, gdzie dociera już tylko sygnał cyfrowy, sprzedaż telewizorów rośnie o kolejne kilkanaście procent w stosunku do tych, gdzie nadawana jest telewizja analogowa.

Dodatkowo widać spadki cen we wszystkich segmentach w miarę pojawiania się w ofercie sklepów kolejnych generacji, jak OLED czy najnowsze 4K. Umożliwiają oglądanie obrazu o parametrach czterokrotnie lepszych niż obecne HD, jednak aby różnica była zauważalna, potrzebny jest duży ekran z 80 czy więcej calami. Przy tej wielkości telewizora jego cena jest astronomiczna, rzędu 60–70 tys. zł, co nie wróży im raczej masowego zainteresowania klientów. Przynajmniej do czasu, kiedy ceny nie spadną, i to bardzo mocno.

Światowy rynek także jest w coraz lepszej kondycji. Z prognoz firmy DisplaySearch wynika, że w tym roku na świecie sprzeda się 262 mln sztuk telewizorów, wobec 254 mln w 2012 r. Na kolejne lata prognozowany jest w dalszym ciągu stabilny wzrost na wszystkich znaczących rynkach.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora p.mazurkiewicz@rp.pl

Producenci telewizorów z ubiegłorocznych wyników sprzedaży w naszym kraju powinni być zadowoleni. Polacy w 2012 r. kupili ich bowiem 2,4 mln sztuk, a rynek mimo spadku cen zyskał w ujęciu wartościowym ponad 10 proc. Jednak szczególne powody do zadowolenia ma Samsung, który w tym okresie sprzedał w Polsce milion telewizorów, co jest jego najlepszym wynikiem w historii.

Firma podaje również, że ogółem co czwarty kupiony w Polsce odbiornik umożliwia oglądanie trójwymiarowych programów. Z jej prognoz wynika, iż w tym roku sprzedaż telewizorów 3D sięgnie w Polsce miliona sztuk, co oznacza  wzrost w stosunku do 2012 r. o ponad 80 proc.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?