Producenci telewizorów z ubiegłorocznych wyników sprzedaży w naszym kraju powinni być zadowoleni. Polacy w 2012 r. kupili ich bowiem 2,4 mln sztuk, a rynek mimo spadku cen zyskał w ujęciu wartościowym ponad 10 proc. Jednak szczególne powody do zadowolenia ma Samsung, który w tym okresie sprzedał w Polsce milion telewizorów, co jest jego najlepszym wynikiem w historii.
Firma podaje również, że ogółem co czwarty kupiony w Polsce odbiornik umożliwia oglądanie trójwymiarowych programów. Z jej prognoz wynika, iż w tym roku sprzedaż telewizorów 3D sięgnie w Polsce miliona sztuk, co oznacza wzrost w stosunku do 2012 r. o ponad 80 proc.
– W tym roku zakładamy stabilny wzrost sprzedaży telewizorów 3D, udział ilościowy może wynieść 30–35 proc. Powinno rosnąć zainteresowanie zwłaszcza telewizorami 3D wyposażonymi w funkcjonalność Smart, umożliwiającą korzystanie z aplikacji internetowych – mówi Michał Ostrowski, kierownik grupy produktowej RTV w dziale zakupu Media Saturn Holding.
– W pierwszych trzech kwartałach 2012 r. liczba użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, a także kin domowych i odtwarzaczy Blu-ray z tą funkcjonalnością, którzy aktywowali dostęp do Internetu, była o ponad 140 proc. większa w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. – potwierdza Rafał Wilczopolski, product manager CTV w Samsung Electronics Polska.
Inni producenci przyznają, że w dalszym ciągu mocno rośnie zainteresowanie odbiornikami z dużymi przekątnymi ekranów.