Remondis Gliwice zapłaciła 37 tys. zł, a  Przedsiębiorstwo Składowania i Utylizacji Odpadów - 11 tys. zł.

Firmy utworzyły spółkę pod nazwą Śląskie Centrum Recyklingu, pod kątem planowanej instalacji do mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych. Firma miała jednak podjąć działalność dopiero po uzyskaniu statusu regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów. Mimo to zamiar jej utworzenia powinien być zgłoszony UOKiK, a ukarane firmy zgłosiły ten fakt dopiero rok po utworzeniu spółki.

Zgodnie z prawem zgłoszeniu do UOKiK podlega zamiar koncentracji a nie fakt jej dokonania. Na podstawie danych ze zgłoszenia dokonanego po czasie UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe s sprawie nałożenia kary na obie spółki. Przedsiębiorcy wnioskowali o odstąpienie od nałożenia kary, argumentując, że spółka nie prowadzi na razie działalności i, że jeśli nie uda jej się uzyskać formalnego statusu regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, będzie zlikwidowana. Argumentowali też, że koncentracja w tym wypadku mogła być przedstawiona prezesowi UOKiK później ze względu na wieloetapowy charakter koncentracji. Ostatni jej etap miał wiązać się z opublikowaniem planów funkcjonowania regionów gospodarki odpadami i przepisów wykonawczych w sprawie mechanicznego-biologicznego przetwarzania odpadów.

UOKiK stwierdził jednak, że spełnione zostały przesłanki uzasadniające obowiązek zgłoszenia zamiaru koncentracji. Wieloetapowość transakcji zakłada natomiast obowiązek notyfikowania ostatniego etapu koncentracji, ale jeszcze przed rozpoczęciem pierwszego etapu. Ponadto, jak uznał urząd, już pierwszy etap był realizacją koncentracji.

Na wysokość stosunkowo niewysokiej kary wpłyną fakt, że w tym przypadku koncentracja nie ograniczyła w sposób istotny konkurencji na rynku.