PKP Intercity zmodernizuje 20 lokomotyw spalinowych

Spółka ogłosiła przetarg na modernizację lokomotyw, która ma być współfinansowana z dotacji unijnych na lata 2007 – 2013.

Publikacja: 06.03.2013 16:35

Tabor, który ma zostać unowocześniony przeznaczony jest do prac manewrowych przy  pociągach pasażerskich.

Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Docelowe parametry techniczne lokomotyw to m.in.: moc 800 - 1000 kW, prędkość maksymalna co najmniej 90 km/h. Dla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn - Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

 

Dzięki modernizacji, lokomotywy będą emitować mniej spalin i hałasu. Tabor będzie posiadał deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz interoperacyjności.

Przy wyborze oferty cena będzie mieć wpływ na podjęta decyzję w 80 proc. a czas gwarancji –  w 20 proc.

Prace mają  być zrealizowane w ciągu 18 miesięcy od wejścia umowy w życie, czyli w  III kwartale 2015 roku.  Na oferty od chętnych spółka czeka do 15 kwietnia.

Tabor, który ma zostać unowocześniony przeznaczony jest do prac manewrowych przy  pociągach pasażerskich.

Zmodernizowane lokomotywy będą pracować przy pociągach PKP Intercity na stacjach węzłowych Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim oraz Gdynia Grabówek. Docelowe parametry techniczne lokomotyw to m.in.: moc 800 - 1000 kW, prędkość maksymalna co najmniej 90 km/h. Dla 10 z 20 lokomotyw zakres zakładanych prac modernizacyjnych obejmuje, oprócz wymiany silnika spalinowego na nowy, wyposażenie ich w urządzenia umożliwiające zasilanie pociągu w energię elektryczną. Umożliwi to przewoźnikowi wykorzystywanie zmodernizowanych lokomotyw do prowadzenia sezonowych pociągów do miejscowości wypoczynkowych np. w relacjach Gdynia - Hel, Kłodzko-Kudowa Zdrój, Olsztyn - Mamonowo, gdzie nie ma zelektryfikowanych linii.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji