Wirtualną przymierzalnię 3D jako pierwsze wprowadziło Centrum Janki. Klient może w jednym miejscu zapoznać się i wirtualnie „przymierzyć" niemal tysiąc artykułów z wiosennych kolekcji wszystkich sklepów odzieżowych dostępnych w tym centrum. Na specjalnych stanowiskach wyposażonych w 52-calowe ekrany oraz kamery z czujnikami 3D rozpoznającym głębię przestrzeni sylwetka przymierzającego jest na bieżąco rejestrowana i analizowana. Następnie na obraz z kamery nakładane są zdjęcia wybranych elementów odzieży, które na ekranie dopasowują się do sylwetki i są animowane wraz z poruszaniem się przymierzającego.

Wirtualne przymierzalnie pozwalają na skomponowanie własnych zestawów ubrań oraz wydrukowanie listy zakupów. Osoby używające „magicznych luster" mogą również podzielić się swoją stylizacją ze znajomymi wysyłając zdjęcie na wybrany adres mailowy lub publikując je na portalu facebook.com.

- Zaskoczyło nas, że z wirtualnych przymierzalni bardzo chętnie korzystali mężczyźni. Szczególnie zaciekawiła ich innowacyjna technologia, choć doceniali również praktyczny aspekt korzystania z wirtualnych przymierzalni – mnóstwo zaoszczędzonego czasu w porównaniu z tradycyjnymi przymierzalniami – mówi Katarzyna Najdzik, marketing manager Apsys Polska, firmy zarządzającej m.in. Centrum Janki.

Podobną usługę zaczynają oferować także sklepy internetowe m.in. szwedzkiego potentata H&M. W ich przypadku ubrania można nakładać na wirtualną sylwetkę modelki, a nie własną.

Wirtualne przymierzalnie będą dostępne w Centrum Janki do 30 marca następnie zaprezentowane będą jeszcze w czterech innych centrach handlowych zarządzanych przez Apsys. Od 11 do 26 maja pojawią się w CH 3Stawy w Katowicach, od 1 do 15 czerwca – CH NoVa Park w Gorzowie Wielkopolskim. A na jesieni podobne akcje planowane są w CH Platan w Zabrzu (14-29 września) oraz CH Pasaż Łódzki (5-20 października).