Za kilka miesięcy pierwsza demonstracyjna partia 100 nowych aut trafi do europejskich klientów flotowych. To elektryczne Volvo C30. Przyspiesza do 70 km/h w 5,9 sek. a ładowanie jego baterii zajmuje tylko 90 minut. Skrócenie czasu ładowania i polepszenie osiągów aut elektrycznych stało się możliwe dzięki współpracy technologicznej z firmą Siemens.
Nowe samochody mają być propozycją dla firm, których pojazdy poruszają się głównie po mieście i jego najbliższych okolicach. Wydajna ładowarka zwiększa dobowy zasięg auta. Koszty prądu są przy tym znacznie niższe niż zakup konwencjonalnego paliwa. Nowy silnik elektryczny ma moc 120 KM. Kierowca zawsze ma do dyspozycji maksymalną wartość momentu obrotowego, niezależnie od obrotów silnika. Zasięg samochodu wynosi do 164 kilometrów.
Współpraca Volvo i Siemens trwa od 2011 roku. Niemiecki partner będzie także dostawcą silników elektrycznych do kolejnych modeli Volvo. Wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie ma się odbywać bez zmniejszania przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej przyszłych samochodów. Kompaktowe rozmiary nowych silników elektrycznych i akumulatorów umożliwiają tworzenie odmian hybrydowych lub całkowicie elektrycznych na standardowych modeli spalinowych.