Może oznacza to przyśpieszenie na już bardzo opóźnionej budowie. Chodzi o budowę drogi S2 od węzła w Konotopie do węzła Puławska, wraz z odcinkiem S79 od węzła Lotnisko do węzła Marynarska. Drogi mają rozprowadzać po Warszawie ruch z autostrady A2 i jednocześnie umożliwiać szybki dojazd na Lotnisko Chopina. Choć drogi te miały być przejezdne przed Euro 2012, a w pełni ukończone kilka miesięcy później, to końca prac nie widać.

Całkowita wartość inwestycji to ponad 4,3 mld zł, z czego ponad 2,5 mld zł to dofinansowanie unijne. Zgodnie z procedurami UE dofinansowanie dużych projektów za każdym razem musi otrzymywać zgodę Komisji Europejskiej – podaje w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zwraca jednocześnie uwagę, że decyzja o finansowaniu obwodnicy Warszawy to już 21. pozytywna decyzja KE, wydana dla dużych projektów drogowych realizowanych przez Dyrekcję.

- Od początku bieżącego roku Komisja Europejska potwierdziła unijny wkład dla 11 projektów dotyczących budowy autostrad, dróg ekspresowych i krajowych, finansowanych z Programu Infrastruktura i Środowisko, realizowanych przez GDDKiA. Łączna wartość tych inwestycji wynosi 18,69 mld zł, z czego prawie 11,68 mld zł pochodzi z funduszy UE – czytamy w komunikacie.