Droga startowa, z powodu usterek wykrytych na betonowych progach, została wyłączona z użytkowania 22 grudnia 2012.
Ułożono łącznie 58 tys. mkw. nawierzchni betonu, do którego produkcji zużyto w sumie 14 wahadeł kruszywa po ok. 1 600 ton każde.
Ostatni etap prac na progach drogi startowej polega na montażu lamp oświetlenia nawigacyjnego, wykonaniu szczelin dylatacyjnych oraz oznakowaniu poziomym progów startowych. Równolegle wykonywane są naprawy dwóch fragmentów głównej drogi kołowania. Prace te nie wpłyną na czas zakończenia remontu. Na początku czerwca, po zakończeniu prac i demontażu węzła betoniarskiego, rozpoczną się obloty systemu ILS do CAT I.
Naprawa ma się zakończyć do 18 czerwca. Przewoźnicy nie wrócą do Modlina jednak wcześniej niż jak z początkiem lipca. Po tym jak decyzją Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego dwie trzecie pasa zostało zamknięte, dwie linie lotnicze, które realizowały operacje z Modlina – Wizzair i Ryanair - przeniosły się na warszawskie Okęcie.
Irlandzka tania linia przenosząc się na warszawskie lotnisko zapowiedziała, że zostanie na nim do końca czerwca. Jako pierwszy, 18 grudnia - na 4 dni przez wyłączeniem części drogi z użytkowania, decyzje o zmianie portu podjął przewoźnik węgierski. W porcie Chopina ma zostać do 26 października.