Alpine w oficjalnym oświadczeniu stwierdziła jednak, że porozumienie restrukturyzacyjne zawarte między Alpine a jej spółką matką – FCC w dalszym ciągu obowiązuje. W planie modernizacji firmy przyjętym w listopadzie 2012 roku FCC zobowiązał się do dokapitalizowania spółki córki kwotą 150 mln euro i przekształcenia pożyczek udziałowców – 100 mln euro – w kapitał zakładowy.
Jak w specjalnej notatce informuje nasza ambasada w Wiedniu, "Die Presse" powołuje się na spotkanie ambasadora Hiszpanii, ze współwłaścicielką FCC, prezesem spółki i jego zastępcą, na który stwierdzono, że Alpine trzeba by w 2013 roku dokapitalizować kwotą łącznie 196 mln euro, a łączne potrzeby kapitałowe austriackiej spółki oszacowano na 300 mln euro, z tego 150 mln euro ma pochodzić ze sprzedaży nieruchomości. FCC zainwestował w Alpine już 700 mln euro i nie jest w stanie wyłożyć na tą spółkę kolejnych 150 mln euro. FCC liczy, że na spłatę swoich obowiązani Alpine dostanie kredyt, jeżeli tak się nie stanie, jej upadłość nie jest wykluczona.
Alpine budowała w Polsce m.in. fragment Autostrady A1 między Świerklanami a Gorzyczkami. Z inwestycji schodziła dwukrotnie., po raz ostatni przed kilkunastoma dniami.