13 proc. Polaków nie wie, że ma smartfony

Smartfony stanowią już ponad połowę nowych telefonów w Polsce, ale spora część kupujących nie wie, co kupuje.

Publikacja: 22.05.2013 18:44

13 proc. Polaków nie wie, że ma smartfony

Foto: Bloomberg

Przeprowadzone przez TNS badanie „Mobile Life 2013" pokazuje, jak światowy rynek podbijany jest przez urządzenia mobilne, w tym przede wszystkim smartfony. Jak się okazuje, zdominowały one rynek komputerowy w krajach rozwijających się - stanowią największą jego część w zestawieniu z takimi urządzeniami jak komputery stacjonarne, laptopy, tablety i smart TV. W krajach rozwiniętych nadal najpopularniejsze pozostają komputery stacjonarne.

Polska jest w połowie drogi między jednymi a drugimi. Jak pokazują dane firmy IDC, w ubiegłym roku ponad 50 proc. wszystkich kupowanych w naszym kraju telefonów stanowiły smartfony. Jeśli jednak spojrzymy na wszystkie telefony komórkowe na naszym rynku, to tylko jedna trzecia z nich będzie smartfonami – podaje z kolei TNS. Najciekawsze jest jednak to, że aż 13 proc. Polaków nie wie, że są właścicielami tak zaawansowanych technicznie urządzeń. A co za tym idzie – nie korzystają z transferu danych, a tylko prowadzą rozmowy telefoniczne i SMS-ują.

Ten fenomen wynika z tego, że w ofertach operatorów sporo modeli smartfonów można kupić już za symboliczną złotówkę. I to cena, a nie możliwości techniczne urządzenia przekonują klientów do tego, by je kupić.

Co innego wynika z danych zebranych przez firmę Interactive Intelligence, która prowadziła badania pod kątem kanałów obsługi klienta. Jej zdaniem dwóch na pięciu klientów, którzy komunikowali się z contact center w ciągu ostatniego roku, to posiadacze smartfonów, a co dziesiąty ma własny tablet. Niemal 90 proc. z nich korzysta na urządzeniach mobilnych z Internetu. Z aplikacji korzystało tylko 15 proc. badanych.

Według TNS posiadaczami smartfonów jest obecnie 45 proc. Europejczyków i 61 proc. mieszkańców Ameryki Północnej. Największy odsetek tych urządzeń – 64 proc. - jest w  posiadaniu mieszkańców krajów rozwiniętych w Azji.

Smartfony są najczęściej spośród wszystkich urządzeń używane do czatowania (robi to 46 proc. badanych), grania (44 proc.) i udziału w serwisach społecznościowych (34 proc.). Większość tych czynności wykonywanych jest w domach: aż 45 proc. danych konsumowanych jest w prywatnych sieciach WiFi. 23 proc. przesyłu to WiFi w miejscach publicznych, a tylko 32 proc. to Internet mobilny – podaje TNS.

Przeprowadzone przez TNS badanie „Mobile Life 2013" pokazuje, jak światowy rynek podbijany jest przez urządzenia mobilne, w tym przede wszystkim smartfony. Jak się okazuje, zdominowały one rynek komputerowy w krajach rozwijających się - stanowią największą jego część w zestawieniu z takimi urządzeniami jak komputery stacjonarne, laptopy, tablety i smart TV. W krajach rozwiniętych nadal najpopularniejsze pozostają komputery stacjonarne.

Polska jest w połowie drogi między jednymi a drugimi. Jak pokazują dane firmy IDC, w ubiegłym roku ponad 50 proc. wszystkich kupowanych w naszym kraju telefonów stanowiły smartfony. Jeśli jednak spojrzymy na wszystkie telefony komórkowe na naszym rynku, to tylko jedna trzecia z nich będzie smartfonami – podaje z kolei TNS. Najciekawsze jest jednak to, że aż 13 proc. Polaków nie wie, że są właścicielami tak zaawansowanych technicznie urządzeń. A co za tym idzie – nie korzystają z transferu danych, a tylko prowadzą rozmowy telefoniczne i SMS-ują.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca