Reklama

13 proc. Polaków nie wie, że ma smartfony

Smartfony stanowią już ponad połowę nowych telefonów w Polsce, ale spora część kupujących nie wie, co kupuje.

Publikacja: 22.05.2013 18:44

13 proc. Polaków nie wie, że ma smartfony

Foto: Bloomberg

Przeprowadzone przez TNS badanie „Mobile Life 2013" pokazuje, jak światowy rynek podbijany jest przez urządzenia mobilne, w tym przede wszystkim smartfony. Jak się okazuje, zdominowały one rynek komputerowy w krajach rozwijających się - stanowią największą jego część w zestawieniu z takimi urządzeniami jak komputery stacjonarne, laptopy, tablety i smart TV. W krajach rozwiniętych nadal najpopularniejsze pozostają komputery stacjonarne.

Polska jest w połowie drogi między jednymi a drugimi. Jak pokazują dane firmy IDC, w ubiegłym roku ponad 50 proc. wszystkich kupowanych w naszym kraju telefonów stanowiły smartfony. Jeśli jednak spojrzymy na wszystkie telefony komórkowe na naszym rynku, to tylko jedna trzecia z nich będzie smartfonami – podaje z kolei TNS. Najciekawsze jest jednak to, że aż 13 proc. Polaków nie wie, że są właścicielami tak zaawansowanych technicznie urządzeń. A co za tym idzie – nie korzystają z transferu danych, a tylko prowadzą rozmowy telefoniczne i SMS-ują.

Ten fenomen wynika z tego, że w ofertach operatorów sporo modeli smartfonów można kupić już za symboliczną złotówkę. I to cena, a nie możliwości techniczne urządzenia przekonują klientów do tego, by je kupić.

Co innego wynika z danych zebranych przez firmę Interactive Intelligence, która prowadziła badania pod kątem kanałów obsługi klienta. Jej zdaniem dwóch na pięciu klientów, którzy komunikowali się z contact center w ciągu ostatniego roku, to posiadacze smartfonów, a co dziesiąty ma własny tablet. Niemal 90 proc. z nich korzysta na urządzeniach mobilnych z Internetu. Z aplikacji korzystało tylko 15 proc. badanych.

Według TNS posiadaczami smartfonów jest obecnie 45 proc. Europejczyków i 61 proc. mieszkańców Ameryki Północnej. Największy odsetek tych urządzeń – 64 proc. - jest w  posiadaniu mieszkańców krajów rozwiniętych w Azji.

Reklama
Reklama

Smartfony są najczęściej spośród wszystkich urządzeń używane do czatowania (robi to 46 proc. badanych), grania (44 proc.) i udziału w serwisach społecznościowych (34 proc.). Większość tych czynności wykonywanych jest w domach: aż 45 proc. danych konsumowanych jest w prywatnych sieciach WiFi. 23 proc. przesyłu to WiFi w miejscach publicznych, a tylko 32 proc. to Internet mobilny – podaje TNS.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama