Siedmioosobowa pięćsetka Fiata

Fiat pokazał 7-osobową wersję nowego modelu retro 500 licząc na popyt w górnym segmencie i na powstrzymanie strat na rynku europejskim

Publikacja: 05.07.2013 16:17

Siedmioosobowa pięćsetka Fiata

Foto: Bloomberg

Auto 500L Living ma 4,35 m długości i jest o metr dłuższe od klasycznej wersji 500, pojawi się na rynku we wrześniu we Włoszech z podstawową ceną 19 200 euro. Szef marki na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Gianluca Italia spodziewa się, że w ciągu 12 miesięcy Włosi sprzedadzą 20-30 tys. sztuk w Europie.

Prezes Sergio Marchionne dąży do zwiększenia sprzedaży samochodów z rodziny 500 w taki sam sposób jak BMW, który wypuszcza coraz to nowe wersje auta Mini, które doskonale przyjęło się na rynku.

Europejscy producenci samochodów w masowej skali notują rocznie miliardowe straty, bo konsumenci odraczają kupno nowych pojazdówy w sytuacji, gdy bezrobocie jest rekordowo wysokie. - Nie widzę żadnych oznak zmiany sytuacji w Europie - stwierdził dyrektor generalny Fiata-Chryslera, Alfredo Altavilla.

Fiat liczy na większą atrakcyjność modeli rodziny 500 niż innych pojazdów produkowanych masowo, np. starzejącego się Punto. Pięciodrzwiowy 500L - jedyny samochód na świecie mający w opcji ekspres do parzenia kawy - powstaje na płycie podłogowej Punto, ale jest droższy.

- Strategii zwiększania znaczenia marki 500 i porównywalnych osiągów powinna dać im korzyści - ocenia starszy analityk w IHS Automotive w Londynie, Tim Urquhart.

Fiat zamierza wyprodukować w tym roku w swej fabryce w Serbii 110-150 tys. sztuk 500L. Włosi podali w czerwcu, że po 5 miesiącach sprzedali 30 tys. 500L w Europie, gdzie mieli w maju udział rynkowy 5,3 proc. Od premiery we wrześniu 2012 sprzedali 75 tys. większych pięćsetek wobec 550 tys. klasycznych w ostatnim roku. Od premiery tego modelu w 2007 r.  na rynku rozeszło się 1,1 mln sztuk.

W czerwcu Fiat zaczął sprzedaż wersji 500L w USA. Produkuje też auto terenowo-wyczynowe Trekking, którego cena we Włoszech zaczyna się od 19 650 euro, o ok.4 tys. więcej od podstawowej wersji 500L i ok. 7 tys. drożej od klasycznej.

Auto 500L Living ma 4,35 m długości i jest o metr dłuższe od klasycznej wersji 500, pojawi się na rynku we wrześniu we Włoszech z podstawową ceną 19 200 euro. Szef marki na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Gianluca Italia spodziewa się, że w ciągu 12 miesięcy Włosi sprzedadzą 20-30 tys. sztuk w Europie.

Prezes Sergio Marchionne dąży do zwiększenia sprzedaży samochodów z rodziny 500 w taki sam sposób jak BMW, który wypuszcza coraz to nowe wersje auta Mini, które doskonale przyjęło się na rynku.

Biznes
Liczba fuzji spadła, ale i tak jest duża
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Francja naciska na Polskę w sprawie zakupów zbrojeniowych
Biznes
Walka o lepszy ład korporacyjny w spółkach z udziałem Skarbu Państwa
Biznes
Polska odkręca kurek z pieniędzmi na AI. Chodzi o miliardy złotych
Biznes
Pragmatyczna transformacja – dobre rozwiązanie na trudny czas