Auto 500L Living ma 4,35 m długości i jest o metr dłuższe od klasycznej wersji 500, pojawi się na rynku we wrześniu we Włoszech z podstawową ceną 19 200 euro. Szef marki na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Gianluca Italia spodziewa się, że w ciągu 12 miesięcy Włosi sprzedadzą 20-30 tys. sztuk w Europie.
Prezes Sergio Marchionne dąży do zwiększenia sprzedaży samochodów z rodziny 500 w taki sam sposób jak BMW, który wypuszcza coraz to nowe wersje auta Mini, które doskonale przyjęło się na rynku.
Europejscy producenci samochodów w masowej skali notują rocznie miliardowe straty, bo konsumenci odraczają kupno nowych pojazdówy w sytuacji, gdy bezrobocie jest rekordowo wysokie. - Nie widzę żadnych oznak zmiany sytuacji w Europie - stwierdził dyrektor generalny Fiata-Chryslera, Alfredo Altavilla.
Fiat liczy na większą atrakcyjność modeli rodziny 500 niż innych pojazdów produkowanych masowo, np. starzejącego się Punto. Pięciodrzwiowy 500L - jedyny samochód na świecie mający w opcji ekspres do parzenia kawy - powstaje na płycie podłogowej Punto, ale jest droższy.
- Strategii zwiększania znaczenia marki 500 i porównywalnych osiągów powinna dać im korzyści - ocenia starszy analityk w IHS Automotive w Londynie, Tim Urquhart.