Jak podaje agencja Bloomberg powołując się na cenniki Surface ze strony internetowej Microsoft model RT kosztuje dzisiaj 349 dol. podczas gdy jeszcze niedawno cena wynosiła 499 dol. – bez etui oraz dodatków jak klawiatura. Z kolei z uwzględnieniem klawiatury cena spadła do 449 dol. z 599 dol., a w przypadku modelu z podwójną pamięcią  cena spadła do 449 dol.

Tablet Surface, pionierskie dziecko Microsoftu na rynku komputerów, pojawił się na rynku w październiku 2012 r. Oczekiwania były ogromne, ponieważ spodziewano się przekucia gigantycznej przewagi koncernu na rynku oprogramowania. Tak się jednak nie stało. Z szacunków firmy IDC wynika, że przez pierwsze dwa kwartały obecności Surface na rynku jego sprzedaż wyniosła w sumie 1,8 mln sztuk czyli znacznie poniżej oczekiwań.

Analitycy mówią wprost, że choć tablet miał konkurować z flagowymi produktami Apple z iPadem na czele, to dzisiaj może rywalizować jedynie z niszowymi markami z Chin, których oferta jest przy okazji znacznie tańsza.

Może właśnie dlatego Microsoft postanowił mocniej zawalczyć o rynek obniżając ceny? Przedstawiciele firmy takiego ruchu jednak nie chcieli skomentować.