Ogółem w pierwszym kwartale roku finansowego 2013/14 (do 30 czerwca 2013 r.) obroty Sony wzrosły 13 proc. i jak podaje firma to głównie efekt sprzedaży smartfonów z linią Xperia na czele. W styczniu został wprowadzony na rynek model z 5-calowym wyświetlaczem, niedawno zadebiutował także wodoodporny z 6,4 calowym ekranem.

Ogółem sprzedaż sprzętu mobilnego w ciągu trzech miesięcy wzrosła 36 proc. co było możliwe również dzięki osłabiającemu się jenowi. W tej sytuacji sprzęt Sony mógł mieć obniżone ceny, co podniosło jego konkurencyjność w stosunku do innych produktów. Od listopada jen w stosunku do amerykańskiego dolara osłabił się o 25 proc.

Koncern podał również, że w kwartale miał 3,5 mld (ok. 35 mln dol.) jenów zysku netto, wobec 24,6 mld jenów straty w tym okresie rok temu. Dodatkowo firma podniosła z wcześniej zakładanych 7,5 bln jenów do 7,9 bln jenów obecnie prognozę sprzedaży w tym roku finansowym.