BMW sprzedał w lipcu 128 594 auta, o 13,5 proc. więcej niż rok temu, ale Audi przebił go wynikiem 131 300 (+9,8 proc.). Także dostawy w styczniu i kwietniu były większe z Ingolstadt niż z Monachium. BMW zachował jednak przewagę 21 tys. pojazdów wobec Audi w sprzedaży od początku roku, która zmalała z 24 tys. sztuk po 6 miesiącach

BMW miał przewagę 122 tys. samochodów nad trzecim w rankingu Mercedesem, mimo zwiększenia przez tego ostatniego sprzedaży w lipcu o 20 proc. do 116 790 sztuk. Audi wyprzedził Mercedesa już w 2011 r. jako drugi na świecie producent luksusowych pojazdów i podobnie jak Mercedes zapowiada, że do końca dekady odbierze prymat BMW.

- Maleje dystans między trzema producentami segmentu premium. Walka zaostrza się — stwierdził analityk Commerzbanku, Sascha Gommel.

Porsche także z grupy VW zwiększył sprzedaż na świecie o 11 proc. do 13 731 dzięki popytowi w USA i w Chinach. Producent słynnego modelu 911 osiągnął na własnym rynku wzrost dwucyfrowy, podobnie jak BMW, co wskazywałoby, że największa gospodarka w Europie wraca do zdrowia.

W lipcu sprzedano w Niemczech 253 146 (+2,1 proc.) wszystkich samochodów — podał urząd motoryzacji KBA.