Cały program Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 ma mieć wartość ok. 24,16 mld euro. Największą pulę – ponad 17,4 mld euro – zarezerwowano na transport. Kolejne ok. 3,5 mld euro to wydatki na ochronę środowiska. To o ok. 1,5 mld euro mniej niż w latach 2007–2013.
Sektor energetyczny może liczyć na ok. 1,9 mld euro, o ok. 200 mln euro więcej niż w ramach kończącej się perspektywy budżetowej.
Program trafił wczoraj do konsultacji.
Wsparcie nie dla lotnisk
Jak mówi Adam Zdziebło, wiceminister rozwoju regionalnego, program Infrastruktura i Środowisko na najbliższe siedem lat jest kontynuacją kończącego się programu, największego z realizowanych w Unii Europejskiej. Cały budżet POIiŚ na lata 2014–2020 ma wynieść 24,16 mld euro, czyli ponad 100 mld zł. Od kończącego się będzie o ok. 4 mld euro mniejszy.
Na inwestycje w transport przeznaczone ma zostać 17,4 mld euro (ponad 70 mld zł). Kolejne ok. 4 mld euro będziemy mogli wykorzystać z budżetu CEF, z którego mają być finansowane inwestycje w główne transeuropejskie szlaki transportowe.