Żabka przejmuje trzy sieci handlowe

Handlowa grupa kupiła 32 sklepy trzech lokalnych sieci. W sumie generują one 200 mln zł obrotu.

Publikacja: 27.09.2013 12:19

Żabka przejmuje trzy sieci handlowe

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Przejęte przez spółkę sklepy trafią pod markę Freshmarekt, należącą do Żabka Polska. Jest to 18 sklepów sieci częstochowskiej PS Food, osiem gorzowskiej sieci AGAP oraz sześć koszalińskiej sieci TORG.

- Jednym z priorytetów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Dzięki naszemu know how oraz silnej marce jesteśmy w stanie zapewnić placówkom rozwój, a Klientom ciekawą ofertę i wysoki standard usług reprezentowanych przez nasze sieci – mówi Julio Duarte, wiceprezes Żabka Polska.

Sieć PS Food istnieje na rynku od 1996 roku, głównie w Częstochowie. Średnia powierzchnia sklepów to 420 mkw., a zatrudnia ok. 400 pracowników. Z kolei Agap działa od 2001 r. obejmując swoim zasięgiem teren byłego województwa gorzowskiego. Średnia powierzchnia sklepów to 330 mkw., a zatrudnia ok. 150 osób.

- Długo rozważaliśmy dostępne alternatywy dla dalszego rozwoju sieci. Szukaliśmy partnera, który posiadając silną pozycję na rynku oraz dużo większe możliwości inwestycyjne będzie w stanie zapewnić naszym placówkom dalszy rozwój, szeroką ofertę produktów i usług, a przede wszystkim przewagę konkurencyjną na rynku – mówi Grzegorz Szymczak, prezes AGAP.

Sieć sklepów TORG funkcjonuje na terenie Koszalina, średnia powierzchnia sprzedażowa to 290 mkw., a w sklepach należących do tej sieci pracuje ok. 130 osób.

Obecnie Żabka Polska posiada ponad 3000 placówek handlowych pod marką Żabka oraz Freshmarket.

Biznes
Donald Trump ostro krytykuje Elona Muska. „On po prostu oszalał”
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes
Przedsiębiorczy, czyli zaradny i pracowity
Biznes
Fala bankructw. Niemiecki rząd tnie podatki. Napięcia między USA a Chinami
Biznes
Wiceszef Google’a: AI wzmacnia ludzką pomysłowość
Biznes
Cyberataki w systemy produkcji – polskie firmy nie są na nie gotowe