Przejęte przez spółkę sklepy trafią pod markę Freshmarekt, należącą do Żabka Polska. Jest to 18 sklepów sieci częstochowskiej PS Food, osiem gorzowskiej sieci AGAP oraz sześć koszalińskiej sieci TORG.
- Jednym z priorytetów naszej strategii jest nie tylko rozwój organiczny, ale również aktywny udział w konsolidacji rynku w Polsce. Dzięki naszemu know how oraz silnej marce jesteśmy w stanie zapewnić placówkom rozwój, a Klientom ciekawą ofertę i wysoki standard usług reprezentowanych przez nasze sieci – mówi Julio Duarte, wiceprezes Żabka Polska.
Sieć PS Food istnieje na rynku od 1996 roku, głównie w Częstochowie. Średnia powierzchnia sklepów to 420 mkw., a zatrudnia ok. 400 pracowników. Z kolei Agap działa od 2001 r. obejmując swoim zasięgiem teren byłego województwa gorzowskiego. Średnia powierzchnia sklepów to 330 mkw., a zatrudnia ok. 150 osób.
- Długo rozważaliśmy dostępne alternatywy dla dalszego rozwoju sieci. Szukaliśmy partnera, który posiadając silną pozycję na rynku oraz dużo większe możliwości inwestycyjne będzie w stanie zapewnić naszym placówkom dalszy rozwój, szeroką ofertę produktów i usług, a przede wszystkim przewagę konkurencyjną na rynku – mówi Grzegorz Szymczak, prezes AGAP.
Sieć sklepów TORG funkcjonuje na terenie Koszalina, średnia powierzchnia sprzedażowa to 290 mkw., a w sklepach należących do tej sieci pracuje ok. 130 osób.