Młode, polskie marki mogą zawalczyć o cenną kampanię reklamową

Warta 400 tys. zł kampania reklamowa czeka na zwycięzcę tegorocznej, trzeciej już edycji konkursu na Młodą Markę Sukcesu, który promuje dynamiczne krajowe brandy.

Publikacja: 16.10.2013 11:52

Rok temu nagrodę dla Młodej Marki Sukcesu 2012 – twarożku Mój Ulubiony – odebrał wiceprezes Spółdzie

Rok temu nagrodę dla Młodej Marki Sukcesu 2012 – twarożku Mój Ulubiony – odebrał wiceprezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu Bogdan Woźniak (z prawej). Wręczał ją Andrzej Talaga z „Rz” wraz ze Zbigniewem Jagiełłą, prezesem PKO BP.

Foto: Rzeczpospolita, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

– Warto wspierać i promować ambitne przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwoju, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – twierdzi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, fundatora głównej nagrody dla Młodej Marki Sukcesu.

Firmy, które chcą zawalczyć o wartą 400 tys. zł kampanię reklamową, mają jeszcze szansę – mogą nadsyłać zgłoszenia do konkursu do 27 października (przedłużyliśmy okres nadsyłania zgłoszeń).

Maleje zakupowy patriotyzm Polaków

Wsparcie dla ambitnych polskich marek jest tym bardziej przydatne, że – jak wynika z ubiegłorocznych badań Millward Brown SMG/KRC – w ostatnich latach ostygł nieco patriotyzm zakupowy polskich konsumentów.

O ile w 2002 r. prawie sześciu na dziesięciu Polaków potwierdzało, że gdy tylko mogą, wybierają produkty wytworzone w kraju (a więc i rodzime marki), o tyle w minionym roku twierdziła tak już tylko połowa. Spadł też – i to o jedną ósmą – odsetek tych Polaków, którzy wolą kupować krajowe wyroby. Teraz więcej konsumentów deklaruje tu obojętność.

Debiuty głośne i ciche

Jak ocenia Jakub Antoszewski, rzecznik Millward Brown SMG/KRC, powodem takiej zmiany może być coraz większy wybór produktów i rosnącego otwarcia Polaków na zagraniczne brandy.

Ta zmiana nastawienia konsumentów oznacza, że krajowe marki rzadziej mogą już liczyć na patriotyczne decyzje przy półce. Muszą więc przekonać konsumentów do swojej jakości i wartości, a najpierw zdobyć ich uwagę, co nie jest łatwe, zwłaszcza w przypadku młodych marek. Eksperci ds. marketingu szacują, że każdego roku na polskim rynku pojawia się około 20 dużych marek, których debiutom towarzyszą bardziej widoczne kampanie reklamowe (tak jest zwłaszcza, gdy marka należy do potężnej, globalnej korporacji).

Do tego dochodzą dziesiątki mniejszych brandów. Wiele z nich firmuje produkty i usługi rodzimych firm, których nie stać na silne wsparcie marketingowe swych marek.

To dla nich przełomowym krokiem może być wygrana w konkursie Młoda Marka Sukcesu – już od trzech lat promującym krajowe przedsiębiorstwa, które w ciągu ostatnich ośmiu lat potrafiły zbudować i rozwinąć dynamiczne, podziwiane marki.

5 mln zł sprzedaży

O tytuł Młodej Marki Sukcesu mogą się ubiegać wszystkie polskie marki, które zadebiutowały po 1 stycznia 2005 r. Muszą się jednak wykazać pewnym rynkowym dorobkiem – czyli najmniej 5 mln zł przychodów ze sprzedaży w 2012 r. Jeśli marka zadebiutowała na rynku w tym roku, 5 mln przychodów powinna wypracować w okresie od stycznia do września.

O wyborze zwycięzcy zdecyduje w głosowaniu Rada Polskich Marek, którą tworzą szefowie firm – właściciele najcenniejszych krajowych brandów. Kandydaci nie muszą się obawiać konkurencji ze strony przedsiębiorstw reprezentowanych w radzie – ich brandy nie biorą udziału w konkursie.

W pierwszej edycji konkursu Młoda Marka Sukcesu główną nagrodę zdobyła marka Abramczyk, firmująca mrożone ryby i owoce morza sprzedawane przez rodzinną spółkę Abramczyk z Bydgoszczy. Firma na rozwój swego brandu postawiła w 2005 r. Ryszard Abramczyk, prezes i współtwórca firmy, twierdzi, że kampania bardzo się firmie przydała. Podobnie jak dodająca marce prestiżu nagroda w konkursie.

– Zależy nam, by nasza firma istniała nadal za 100 lat. Nie mamy więc innego wyjścia, jak budować własną markę, którą kojarzą i wybierają w sklepie konsumenci. Ich wybór jest szansą na przetrwanie i na rozwój firmy – podkreśla Ryszard Abramczyk, który nie kryje, że wzorem dla niego jest jedna z najstarszych i najmocniejszych polskich marek, Wedel.

Również laureat drugiej edycji konkursu – za swój flagowy produkt, serek Mój Ulubiony – czyli Spółdzielnia Dostawców Mleka w Wieluniu, docenia korzyści z nagrody i prestiżowego tytułu. Stefan Bartela, prezes Spółdzielni, podkreśla, że Mój Ulubiony stał się bardziej rozpoznawalny.

—więcej informacji o konkursie     Młoda Marka Sukcesu     oraz formularz zgłoszeniowy     można znaleźć na stronie:

rp.pl/markasukcesu

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki a.blaszczak@rp.pl

– Warto wspierać i promować ambitne przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwoju, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – twierdzi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, fundatora głównej nagrody dla Młodej Marki Sukcesu.

Firmy, które chcą zawalczyć o wartą 400 tys. zł kampanię reklamową, mają jeszcze szansę – mogą nadsyłać zgłoszenia do konkursu do 27 października (przedłużyliśmy okres nadsyłania zgłoszeń).

Pozostało 89% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca