– Warto wspierać i promować ambitne przedsiębiorstwa, którym dalszy wzrost rozpoznawalności pomoże w rozwoju, budowaniu lojalności oraz zaufania klientów – twierdzi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, fundatora głównej nagrody dla Młodej Marki Sukcesu.
Firmy, które chcą zawalczyć o wartą 400 tys. zł kampanię reklamową, mają jeszcze szansę – mogą nadsyłać zgłoszenia do konkursu do 27 października (przedłużyliśmy okres nadsyłania zgłoszeń).
Maleje zakupowy patriotyzm Polaków
Wsparcie dla ambitnych polskich marek jest tym bardziej przydatne, że – jak wynika z ubiegłorocznych badań Millward Brown SMG/KRC – w ostatnich latach ostygł nieco patriotyzm zakupowy polskich konsumentów.
O ile w 2002 r. prawie sześciu na dziesięciu Polaków potwierdzało, że gdy tylko mogą, wybierają produkty wytworzone w kraju (a więc i rodzime marki), o tyle w minionym roku twierdziła tak już tylko połowa. Spadł też – i to o jedną ósmą – odsetek tych Polaków, którzy wolą kupować krajowe wyroby. Teraz więcej konsumentów deklaruje tu obojętność.
Debiuty głośne i ciche
Jak ocenia Jakub Antoszewski, rzecznik Millward Brown SMG/KRC, powodem takiej zmiany może być coraz większy wybór produktów i rosnącego otwarcia Polaków na zagraniczne brandy.