Pojazd w wersji gotowej do boju i z „ostrzelaną" na misjach polską załogą, w październiku, u siebie, oglądali Litwini, którzy właśnie decydują jaką wersję transportera - kołową czy gąsienicową potrzebują. Rosomak w wersji afgańskiej zrobił doskonałe wrażenie.
Według ustaleń „Rz" transporter z Siemianowic jest teraz w eksportowej ofercie dla Słowacji, Sułtanatu Brunei i ma szanse w ogromnym przetargu w Indiach. Hinduska armia najpierw zamierza kupić sto nowoczesnych transporterów a potem rozszerzyć zamówienie na kilka tysięcy sztuk. Z polskim wozem bojowym w Indiach rywalizują produkty znanych koncernów, ale już podczas wcześniejszych pokazów w New Delhi pojazd z WZMS bardzo podobał się hinduskim wojskowym. Strategiczny przetarg w Indiach ma być poprzedzony wielomiesięcznymi testami transportera.
Polsko-fińskie partnerstwo
Oferty eksportowe siemianowickie zakłady uzgadniają na bieżąco z fińską Patrią, która podpisując w tym roku w Polsce umowę o przedłużeniu produkcyjnej licencji, zniosła ograniczenia zagranicznej sprzedaży transporterów produkowanych w WZMS. Teraz siemianowicka firma bez przeszkód może oferować swoje pojazdy opancerzone np. w Europie (ten rynek był wcześniej zastrzeżony dla Finów). Patria w ciągu dziesięcioletniej produkcji wozów AMVx8 u siebie, sprzedała pojazdy Szwecji, Chorwacji, Słowenii, Zjednoczonym Emiratom Arabskim, RPA i oczywiście rodzimej armii fińskiej.
Kluczowym rynkiem dla fińskiego koncernu zbrojeniowego - konstruktora i licencjodawcy rosomaków, pozostaje Polska. Polski rząd potwierdził , że w następnej dekadzie, do blisko 600 transporterów już dostarczonych wojsku (za niemal 5 mld zł), na podstawie umowy z 2003 r., dokupi 307 kolejnych pojazdów. Większość z nich będzie specjalistyczną wersją transportera: m.in. powstaną rosomaki z bezzałogową, uzbrojoną wieżą, wozy dowodzenia, czy wsparcia technicznego. W kołowe podwozia AMV wyposażone zostaną także samobieżne 120 mm moździerze Rak skonstruowane w Hucie Stalowa Wola.