Analitycy koncernu, na podstawie danych sprzedażowych z drugiej połowy 2013 roku, prognozują większą sprzedaż w krajach Afryki, na Bliskim wschodzie oraz w Europie Wschodniej. Jedynie wahania kursu walut mogą zaburzyć te prognozy - informuje koncern
Heineken- trzeci światowy koncern w 2013 r. wypracował wzrost obrotów na poziomie 0,1 proc. Zdaniem analityków ten niewielki plus Heineken zawdzięcza wysokim cenom.
W 2013 roku zysk EBITDA spadł o 2 proc. do 1,59 mld euro. Heineken już październiku poinformował, iż wynik roczny będzie niższy od prognozowanego, wszystko przez spadek sprzedaży w Europe Środkowej i Wschodniej - o 8 proc. W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosłą w trzecim kwartale 2013 r. o 1 proc. Wyjątkowo słaby był też pierwszy kwartał zeszłego roku - długa zima i chłodna wiosna nie sprzyjały wzrostowi sprzedaży. Heineken zanotował spadek zysków o 17 proc. - do 639 mln euro.