Pierwszy sklep NEO działa już od kilku dni w warszawskim Centrum handlowym Arkadia. Adidas podaje, ze koncept ten skierowany jest głównie z myślą o nastoletnich klientach. Dlatego ceny są też niższe iż w przypadku flagowej marki.
Generalnie niemiecki koncern, drugi po Nike globalny sprzedawca odzieży i obuwia sportowego, chce w nadchodzących latach skupić się na uruchamianiu własnych sklepów głównie an rynkach rozwijających się – jak podaje Reuters dzisiaj dominują na nich producenci z tańszą ofertą jak Foot Locker czy Sports Direct.
Adidas już teraz podaje, że sprzedaż w jego własnych sklepach rośnie szybciej niż w przypadku partnerów handlowych, którym dostarcza towar. Jednak póki co to jest najważniejszy kanał zbytu – w 2012 r. własne sklepy odpowiadały za ok. 20 proc. obrotów. Firma sprawozdanie finansowe za 2013 r. ogłosi w przyszłym tygodniu ale już teraz ogłosiła, że w 2015 r. ma on przynieść 4,1 mld euro przy 17 mld euro przychodów ogółem. Z kolei liczba sklepowo ma wzrosnąć z ok. 1 tys. obecnie do poziomu 2,8 tys.