Kolporter podaje, że aktualnie dysponuje 812 salonikami prasowymi i 171 Top-Pressami. Ten lider rynku kolportażu podaje, że od trzech lat jego sieć przechodzi stopniową restrukturyzację. - Nowych lokalizacji szukamy przede wszystkim w miejscach, w których koncentruje się handel: galeriach handlowych, super- i hipermarketach, dyskontach – mówi Tomasz Brzeziński, dyrektor ds. inwestycji w Kolporterze.

Jak podaje firma obecnie 54 proc. saloników Kolportera i Top-Pressów zlokalizowanych jest już w takich właśnie miejscach, a w 2010 r. było to 45 proc. Ograniczana jest natomiast liczba punktów znajdujących się na osiedlach, przy przystankach autobusowych czy w biurowcach. Udział lokalizacji w tych miejscach zmniejszył się w ostatnich trzech latach o 9 proc. i w tej chwili wynosi 43 proc.

W 2013 r. najwięcej punktów sieci Kolportera – 29 – zostało otwartych w galeriach handlowych, m.in. w poznańskim City Center, Galerii Trzy Korony w Nowy Sączu, Centrum Handlowym Wzgórze w Gdyni, Galerii Olimp Nowy w Lublinie, Centrum Handlowym Stara Kablownia w Czechowicach-Dziedzicach i Galerii Dworzec PKP w Katowicach. Uruchomiono też 23 saloniki w dyskontach i 17 w domach handlowych.

Równocześnie firma rezygnowała w 2013 r. z prowadzenia punktów zlokalizowanych w miejscach mniej atrakcyjnych handlowo, m.in. z 13 osiedlowych saloników. – Ten kierunek rozwoju naszej sieci będziemy kontynuować również w tym roku. Interesują nas możliwie najlepsze, dla funkcjonowania saloników, lokalizacje – podkreśla Tomasz Brzeziński.