Co prawda tendencja spadkowa trwa już 11 kwartał, ale za ostatni kwartał zeszłego roku spadek wyniósł tylko 0,6 proc. - poinformował koncern. W poprzednich kwartałach spadek sprzedaży był dużo mocniejszy. W okresie świąt Bożego Narodzenia - bardzo ważnym dla handlowców - wyniósł 2,1 proc. A w ostatnim kwartale 2012 roku zanotował poziom 3,8 proc.
Marks & Spencer najbardziej traci na swoich sztandarowych produktach - odzieży. Tu spadek sprzedaży jest najmocniejszy. Koncern traci w porównaniu z konkurentami takimi jak brytyjski Next, szwedzki H&M czy amerykański GAP.
Marc Bolland, obecny szef koncernu, postanowił przebudować strukturę Marks & Spencer, która opierała się na sieci filii. Teraz detalista stawia na sprzedaż w internecie, która wzrosła w ostatnim kwartale ponad 12 proc. Niezmiennie rośnie też sprzedaż żywności.
Poza tym sieć postanowiła reklamować się za pomocą znanych twarzy. W kampanii reklamowej, promującej letnią kolekcję, wystąpiły piosenkarka Annie Lennox, aktorka Emma Thompson, działaczka społeczna i polityczna Doreen Lawrence. A zdjęcia zrobiła znana fotograficzka Annie Leibovitz. Autorka tych zmian jest zatrudniona w koncernie w 2012 roku Belinda Earl, była prezes Debenhams and Jaeger. Earl odpowiada za sprzedaż detaliczną.