4,5 bln dol. sprzedaży detalicznej w USA

Sprzedaż detaliczna w tym kraju przekroczyła 4,5 bln dol. Nie na darmo USA uchodzi za symbol szaleństw ale i wypaczeń konsumenckich

Publikacja: 14.04.2014 14:07

4,5 bln dol. sprzedaży detalicznej w USA

Foto: Bloomberg

Większość handlowych mód – od komercyjnego rozpasania przed Bożym Narodzeniem, Walentynek czy Halloween – pochodzi właśnie z USA, ale przy tej wartości rynku trudno znaleźć inny, który tak szybko kreuje nowe zjawiska.

Firma doradcza eMarketer podała właśnie, że w 2013 r. sprzedaż detaliczna w USA osiągnęła astronomiczną sumę 4,53 bln dol. Oznacza to 4,2 proc. wzrostu w stosunku do roku wcześniejszego. Na 2014 r. firma prognozuje jeszcze nieco bardziej optymistyczne wyniki – rynek ma wzrosnąć 4,4 proc.

Nie jest zaskoczeniem, że podobnie jak na wielu innych rynkach najszybciej rosną wydatki w kanale internetowym – w 2013 r. zyskały aż 16,9 proc. Prognoza na ten zakłada wzrost o 15,5 proc. do 304,1 mld dol.

– Sprzedaż detaliczna to odwzorowanie sytuacji z gospodarki, a poprawa koniunktury, więcej miejsc pracy, szybko przekładają się na wyższe wydatki w sklepach – piszą analitycy eMarketera w raporcie.

Firma podaje również, że w 2013 r. sprzedaż detaliczna odpowiadała za 27 proc. nominalnego PKB USA – wzrost w ujęciu rocznym o 0,2 pkt. proc. wskaźnik systematycznie rośnie od czasów ostatniego spadku zanotowanego w 2009 r.

Choć to rynek dojrzały i wydawałoby się, że jest nasycony zarówno formatami sklepowymi jak i towarami, to wciąż rozwija siew tempie godnym pozazdroszczenia. Nominalnie polski rynek handlowy ma w tym roku pozostać na poziomie z 2013 r. Internet rośnie w tempie dwucyfrowym, ale z wartością ok. 30 mld zł jest daleko także za europejskimi potentatami w rodzaju Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Francji.

Pod względem tempa wzrostu z Amerykanami mogą rywalizować jedynie Chińczycy, ale ich rynek w ujęciu wartościowym jest wciąż sporo mniejszy co wynika z przepaści w poziomie zarobków.

Większość handlowych mód – od komercyjnego rozpasania przed Bożym Narodzeniem, Walentynek czy Halloween – pochodzi właśnie z USA, ale przy tej wartości rynku trudno znaleźć inny, który tak szybko kreuje nowe zjawiska.

Firma doradcza eMarketer podała właśnie, że w 2013 r. sprzedaż detaliczna w USA osiągnęła astronomiczną sumę 4,53 bln dol. Oznacza to 4,2 proc. wzrostu w stosunku do roku wcześniejszego. Na 2014 r. firma prognozuje jeszcze nieco bardziej optymistyczne wyniki – rynek ma wzrosnąć 4,4 proc.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?